Året som var

Så var det äntligen ett nytt år. Nu är det meningen att man ska lägga jobbiga saker bakom en men jag kommer aldrig att glömma en sak. Det är nog det största sveket någon har gjort mot mig . Jag skulle aldrig kunna göra något sånt , aldrig . Men det är jag det. Iallafall under året som har varit så har det hänt massor av saker . Jag hade världens bästa sommar! Den tillbringades med min pojkvän ,barnen ,mina vänner och hans vänner . Jag mådde så bra i somras. Livet lekte. Vi var överallt,åkte och hälsade på en massa vänner. Vi drog på camping. Vi åkte på familjesemestrar ,vi gjorde allt med barna och även en del själva. Jag jobbade på cafet,lärde känna underbara
människor ,jag var på resor med jobbet osv. Jag levde mitt dröm liv. Om man kollar så har jag kvar allt förutom sommaren och värmen. Eftersom jag inte har någon vidare bra relation till mina syskon/ släkt så är min pojkvän ,barn,vänner desto viktigare. Även Johns familj är viktig . Jag har en avslappnad relation till mina mostrar som jag värdesätter högt . Det här året vill jag att folk ska sluta snacka en massa skit om mig. Att alla som inte bryr sig om mig som person lever sina egna liv och sköter sitt. Ingen är perfekt . Jag vill inte vara perfekt . Men jag vet att för mina barn är jag den bästa som finns. Jag sviker aldrig mina barn. Jag kommer kämpa för att lyckas få det här året till ett"acceptera Petra " år. Jag lever inget lyckligt äktenskap liv längre Utan jag lever som en lycklig ensamstående med pojkvän som betyder massor för mig . Jag tänker inte ta emot skit längre . För är det något som förstör mig som ensamstående är all den där skitsnacket /nervärderandet som finns för att man är ensamstående. Bara för att jag är skild så behöver det inte betyda att man får trampa på mig . Vi som lever ensam med våra barn är precis lika mycket värda som de med vigselring på fingret. Jag har också en vigselring ,men den är och förblir i mitt smyckesskrin . Så är det med det. Men tyvärr är samhället byggt så att bara för att man är ensamstående så ska man bli stadens hackkyckling. Ni får prata hur mycket skit ni vill om mig. Mig visar det bara vilka jävla nollor ni är . Jag har så mycket jag är stolt över. Jag är på ett ställe jag älskar om dagarna,umgås eller hör av mig till de underbaraste vännerna som finns . En del av dem har jobbat/jobbar på samma ställe som mig. Jag har en fin lägenhet,snart får jag en större. Bara en vecka kvar tills jag får nycklarna. Jag har bil och körkort som kan ta mig vart jag vill i Sverige,jag har en bra kontakt med mitt ex. Jag har Andreas som barna avgudar som jag aldrig kan få nog av. Jag har folk omkring mig som ställer upp med saker som jag behöver hjälp med. Ja jag har det livet jag vill ha. Förutom några få saker. Jag vill kunna dansa Zumba igen,jag saknar gymmet. Jag vill kunna väga mig och se att kilona går ner . Slippa all denna Tandvärk som håller mig vaken om nätterna.Alll den ångest som en person skapat . Men en sak lovar jag er. Jag kommer aldrig sluta kämpa för att få det jag vill ha i livet . Jag tänker visa att mig trampar man inte på. Jag må vara annorlunda men jag är jag och det duger jävligt bra . Mina ord,mina känslor . Kram pwestermark the one and only. Ps: love you My friends


Kommentarer
Postat av: bibbie

Bra Petra bryt med elaka tungor och var den du är . Vi finns här och älskar våra barnbarn.

2013-01-06 @ 09:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!