Tänk om

Tänk om  alla komplimanger
och fina ord som man får höra
om dagarna kunde bära upp
så mycket som allt det negativa kan sänka en..
Det är ju oftast så
att elaka ord snurrar runt i huvudet
mer än de snälla orden..
Nu får ju inte jag sådär
jättemycket komplimanger
om dagarna men det händer
ju att man får någon fin liten
kommentar/komplimang:
vad fin du är i den där tröjan.
Eller vad bra du jobbade idag..
Vad kul att se dig...
Osv.
Om man kunde ta alla dessa fina ord
och tänka på det så skulle man
iallafall jag le av lycka om dagarna
fastän någon är arg på en eller fastän
något har gått fel..
Så man slapp gräva ner sig..
Men det är väl bara
att erkänna för sig själv
att man inte är den dära
starka personen som
kan ta kritik/negativa kommentarer
utan att ta åt sig..
Sen så är det så
att det beror på vem det är
och vad som har hänt..
Är man stark inom sig en dag
och någon främling på stan
kastar ur sig: vad fan glor du på..
Så skulle man ju bara skratta..
Fast ärligt talat,
jag skulle nog skratta åt personen
även om jag vore ledsen just då.
Men det känns
som att det är så typiskt
svenskt det där med avundsjuka
och asta ur sig elaka saker om varann..
Tänk om personen/personerna kunde
inse vad man gör för dem egentligen..
Hur mycket man bryr sig om dom.
Men alla är vi självupptagna..
Lite tankar så här på söndags eftermiddagen..
Som vnaligt skriver jag bara rätt ut i luften
utan att något har hänt.
Jag är djup av mig och kommer alltid att vara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!