snart nytt år

Snart är det januari och år 2012.
Det här året 2011 har varit väldigt
annorlunda jämfört med andra år..

Det här året började jag
på kursen på Bilda.
Om ett bättre liv,
där man satsade på att öka
självförtroende o självkänsla..

Sen började jag på kursen
nya vägar på karlskoga folkhögskola.
En kurs där man fick lära sig och göra nya saker
varje dag och vara på flera olika studiebesök.
Blandannat på ett hundcenter vid fisksjön,ekonomi avdelningen
på biblioteket,jobbcentrum och utflykter..

Men det var först 2 maj som den stora förändringen
började ,jag började "jobba"
och lärde känna jätte härliga personer.
En del slutade,en del började under tiden.
I 7 månader fick jag vara där tills de stängde
ner nu dagen innan jul..
Genom jobbcentrum fick jag lära
mig en hel del om mig själv.
Och jag fick väldigt mycket stöd
med saker och ting.

Det var även under den perioden som
jag började ifrågasätta och få insikt
i hur mitt liv såg ut..

16 september fyllde jag 30 år
och firades av alla på jobbet
med tårta och de sjöng för mig..
Underbart,något jag lever på länge.
Sån uppmärksamhet är jag inte van vid
och det var så härligt..

Den 10 oktober flyttade
jag och barna in i lägenheten
som vi bor i nu..
Separationen hade skett
och sen fylldes även skilsmässopapprena i.
En känslomässig berg o dalbana..
Mycket känslor som man ska
bearbeta så gott det gick,,

Med hjälp av flera underbara människor
så klarade jag av första månaderna..

December kom
och den jobbigaste månaden kom.
Jobbcentrum skulle läggas
ner ,jag skulle behöva slitas ifrån min trygghet
med att ha någonstans att åka till varje dag.
Någonstans dit jag kunde åka
och jag visste att jag var välkommen och omtyckt.
Jag umgicks med alla där istort sett.
Slutade där  tisdagen innan jul
och det var jobbigt..
Jag kramade om de jobbarkompisar
som var kvar och mådde dåligt
när jag kom hem..

Julen närmade sig,
jag var sjuk.
Etremt ont i halsen och hostade som bara den.
förkylningen har inte släppt än efter 3 veckor.
Jag drog till läkarn när de andra var på väg till sälen.
Jag och barna åkte dagen därpå,dagen innan jul.
Vi hade en jätte härlig julafton
med en massa mys och trevligt sällskap
men jag mådde för dåligt för att vilja vara kvar.
Så när det blev måndag så åkte jag hem..

Kom hem och vi drog hem till john på engång..
köpte med lite julklappar och fika.
Och barna fick sina julklappar..
Sen åkte vi hem hit
och fick hjälp med att installera wii
och johans nya bilbana..

Sen har jag och barna varit på bio:alvin o gänget.
varit på stan o strosat runt i affärer och lånat spel.
Men mitt psyke är inte där den borde vara.
Jag mår jättedåligt,men är det meningen
att jag ska gå igenom något jobbigt nu igen
så har jag väl inget val..
Men jag hoppas att allt ordnar
sig så jag kan få en bra start på det nya året.

Hoppas verkligen att 2012 blir ett lättare år
och med massor av kärlek,vänner,härliga skratt från barna osv..

En tjej med ett hjärta fullt av kärlek.
Och som kan vara väldigt glad..
Ska bara hitta henne igen...

Kommentarer
Postat av: Linda

Kära vän... jag vet inte vad jag ska säga. Jag har länge sett ditt mående, men jag har inget velat säga. Jag har varit rädd för att såra. Jag skickar dig en massa styrka och önskar dig en fin början på 2012. Stor kram från mig!!

2011-12-31 @ 00:33:08
URL: http://lindazblogg.wordpress.com
Postat av: Annelie jonsson

Motgångarna gör dig stark, trots att det inte känns så just nu.

2012-01-07 @ 12:02:49
URL: http://babbelsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!