funderingar

Jag har som ni vet 3 barn.
MIn äldsta 6½år har alltid varit
lite lik mig med mycket tankar o funderingar.
Hon kan sitta o tänka på saker o fundera länge.
O det finns lite saker som gör att hon har funderat lite extra,

Hon brukar fråga mig .
-mamma är du ledsen?
Jag har aldrig döljt för mina barn att jag är ledsen.
Jag har alltid visat mina barn att vi vuxna
också kan vara ledsna o ha alla dom där känslorna som barn har.
Det har jag alltid fått beröm för av läkare o sköterskor.
Redan när hon var 2månader fick jag beröm för det.
Sen finns det sidor av känslor som inte barn ska se.
Som barn kan ta skada av men det är inget
som tillhör vardagen här inte."ler"

O det har gjort Vanessa till den hon är.
EN väldigt omtänksam person som tycker om de flesta.
Precis som mig.O som tänker gott om alla.
Eftersom jag tycker så otroligt gott om alla
så när jag blir sårad blir jag så extremt sårad.
Som tur är så är hon inte lik mig på det sättet:-)

Ibland så är det inget vidare o vara en sån tänkare.
Som sitter o vrider på allt .
Men genom åren har man lärt sig så mycket om sig  själv.
O att om jag gör något så lite som att gå till något rum o plocka undan lite
så får jag bort tankarna en stund..
Sen dyker de alltid upp så fort man kopplar av i några minuter.

Iallafall det här skulle inte handla om mig nu eller om slusan..
Utan det som det ska handla om är faktiskt om min 4½åring.
MIn älskade danne som är som pojkar är.
Tar saker o ting som det är..
Idag vid matbordet så satt vi o pratade.
John o jag.Jag satt o sa:det vore så kul o hitta på något.
osv..

Då hör jag min älskade son säga något.
O jag frågar:jaha varför inte..
Han sa då lite saker  rakt från hjärtat.
Inte något från oss nu utan rakt från hjärtat.
O jag vart mer nyfiken på hans funderingar så han fortsatte.
Sen var det inget mer med det men john o jag satt där sen o
tittade på varann o nu vet vi att vi gör rätt.
Tur att det dröjer innan johi blir en tänkare..

Jag älskar dig Danne.
Dig,din syster o lillebror
och givetvis din pappa!!






Det vart lite tankar o funderingar men ändå inte så personligt.
Bra gjort för att vara mig;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!