samtal

Idag när jag hämtade vanessa
så var det dags för ett sk lära känna samtal.

O hon berättade om hur vanessa var i skolan.
Hur framåt o social hon är..
Att hon är social kommer verkligen inte som en nyhet för oss.
Även som hemmabarn så var hon världens socialaste.
O på dagis har de också sagt att hon är så social.
O även andra..

Men det var kul att höra även från skolan.
Hon lyssnar så bra,o gör allt som de ska göra så duktigt.
O ja de hade bara bra saker att säga om hennes utveckling.
Förutom en sak ,men är man dotter till mig så får man det med bröstmjölken typ.
O det är talet.Hon pratar jättebra o så om man pratar enskilt med henne.
Men inte i grupperna..Så de tycker inte att hon gör sig förstådd.
Så enligt dem så skulle det varabra om hon gick till talpedagogen oftare.

Grejen är att vanessas talpedagog säger
varje gång till john o vanessa att allt går så bra.
O att hon inte behöver träna så mycket.
Att hon pratar riktigt bra o att Vanessa
nte behöver gå dit  så många gånger till.
O så säger de helt tvärtom i skolan..
Så ja det känns ju lite,kommer absolut inte som en chock.

För med tanke på hur jag har varit så är man lite förvarnad.
Men det är känsligare när det gäller äns barn.
Alla är nog känsligare när det gäller äns egna barn.
För man vill ju att äns barn ska må bra,utvecklas ordentligt,
vara framåt,vara som "alla andra".osv..

Men jag ska prata med talpedagogen så får vi se vad hon säger.
Föra skolans åsikter vidare ..

Jag gör allt för att inte någon av mina barn ska bli som mig.
Att vara som mig det är ingen som vill.
(nej jag är inte löjlig,jag är bara ärlig)
Men sen har även jag positiva delar hos mig.
O dom får de även ta efter.
O det tycker jag att barnen gör väldigt bra.

Som tex vanessa har alltid varit en liten sångfågel
precis som mig.
Hon gillar att dansa,sjunga ,musik överhuvudtaget.
Sen är ju drömemn att någon av barnen kanske vill börja spela något instrument också.
Så de lite mer av musiken..

Vart personligt som vanligt.
Men det här är min blogg.
O jag är den jag är.
Bara o gilla läget så att säga..

För alla är vi olika.
O ingen kan vara perfekt..



Kommentarer
Postat av: Nettan

Såklart...Vanessa är ju bara bäst juh=)

2009-11-19 @ 09:19:30
Postat av: Kathleen

you goo girl var den du är du är älskad precis som du är vad det gäler vanessa tycker jag att hon är en underbar liten tjej så fortsätt så och jag hör väldig bra vad hon säger så det kommer dom andra med att göra så stå på er och se ljuset istället för mörkret många kramar

2009-11-19 @ 14:31:31
URL: http://wasberg.blogspot.com/
Postat av: petra westermark

kathleen:



tack vännen:-)

jag är så glad över att ha dig som vän!!

2009-11-19 @ 14:58:29
URL: http://pwestermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!