känslor kring låtar

Att musik kan få fram olika sorters känslor hos folk
är nog inget nytt.
Jag påverkas av vilken musik jag lyssnar på.
Just nu kom en låtupp på min spotify lista
som jag alltid sjöng för john..
Har undvikit att lyssna på den låten
för att jag vet hur den påverkar mig..
John är för er som inte vet,
mannen jag gifte mig med,
skaffade3 barn men men
separerade ifrån oktober 2011.
Gick igenom skilsmässan mot min vilja osv osv osv..
Så nu vet ni...

Nu lyssnar jag på Lars Winnerbäcks:Kom Änglar
och leendet börjar komma.
Jag har ingen koppling till den låten
men jag mår bra av den..
Blir lugn ..

Att jag alltid har tyckt om musik,
att jagalltid behövt ha musik omkring mig
är inte något speciellt nytt för er som känner mig.
Att jag alltid har sjungit är också något som speglar mig.
Även om pianospelandet kanske har varit mer känt för släkten..
Nu förtiden hinner jag aldrig sjunga mer avancerat för så fort jag gör det så avbryter barna mig..hm..
Och jag får börja om.
Men nu sover de sen kl20.00 så jag får sjunga bäst jag vill.
Men jag låter bli att ta fram sopran stämman.
Bäst är ju när jag har varit på kör eller sjungit upp på annat sätt
för då har jag det där igång men nu är det snart 1år sen jag var på kören..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!