Operation

I går vart det bestämt att Johan ska in på operation
inom någon månad.Vi lär få datum snart.

Han ska ta bort pollyper och halsmandlar.
Eftersom han påverkas så av dem.
Han har andningsuppehåll när han sover..
Det ,märks hur svårt han har att andas genom näsan..

Så vi ska ta prover på honom
innan operation.
O sen dagen innan operation ska han ta
mer prover.
Och dubbelduscha osv..

Sen blir operationen en torsdag.
Så får vi ,antingen om jag är med johan
eller om john följer med.
Så får han åka hem på fredagen.
Och sen måste han vara
hemma från dagis i över en vecka..

Fördelen med att det blir så snart som möjligt
förutom att han påverkas så
är att hans pappa är mycket hemma
om dagarna så jag kan ändå
jobba mina dagar..
Åtminstone någon dag i veckan...

Känns skönt
att det blev bestämt med operation.
Läkaren var lite osäker till en början
men när vi började berätta hur det var
och hon såg pollyperna osv
så blev det andra bullar..

Det som förvånar mig
var att så fort hon kollade
i johans mun så sa hon
att de kunde klippa tungbandet..
"va"  hemska minnen som dök upp där
kan jag ju säga..usch..

ja om han har svårt o prata.
Men vi är ju inte där för talets skull.
Sen vad spelar det för roll om han har kort tungband..
Talet blir ju inte bättre om man klipper det.

Sen kände typ hela personalen igen mig där.haha
Roligt och vara igenkänd på öron näsa hals mottagningen..

Nu ska jag gå o slappa.
Njuta av min lediga dag..
hejsvejs

Här är en bra sida om
operationen  osv..
På detta sjukhus som länken tillhör
så får de åka hem samma dag.
Men det får man inte i karlskoga...

http://www.lio.se/Verksamheter/SC/Oron--Nas--och-Halskliniken-i-Norrkoping/Operationsavdelning/Patientinformation/Operationen/Operera-bort-del-av-halsmandlarna---Tonsillotomi/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!