separerat

Som många redan har förstått så har jag och alla 3 barna
flyttat ifrån john och vårat gemensamma hus..
Det är fortfarande rätt känsligt att skriva om.
Hade tänkt vänta ännu längre med att skriva om det så offentligt. Men egentligen varför vänta.
Ryktena sprider sig,de flesta vet ju det redan..
Så hur mår jag?
Hur gick det till?
Varför?
Vart bor vi? Frågorna är många. Och mycket är alldeles för privat.
Men utan att gå in på det på djupet så går det över förväntan.
Jag trivs med vårat nya hem, dagarna flyter på utan några större problem.
Vi har fått ordning och vi myser väldigt mycket här hemma.
Barna älskar sina rum och sitt nya hem.
De har fått nya kompisar och mår jättebra.

Pojkarna delar rum och det funkar jättebra.
Vanessa har ett eget rum som har blivit jättebra.
Jag ska få upp lite tavlor och sånt på deras väggar.
Vanessa som har alla mattor kvar i sitt gamla rum
ska få nya som passar detta rum..
Tavlor och sånt lämnades också kvar så det blir nytt det med..
Även lampor o sånt får bli nytt.
Daniel har ju kvar sin spindelmannen matta coh den fina taklampan i sitt gamla rum.
 I johans rum så tog jag bara den runda mattan,
den stora fina mattan lät vi ligga kvar.
Fastän johan ville ha med den också..
Han hade själv lagt den på flyttlådan,men jag la tillbaka den på golvet när flyttfirman kom.
.. (mattan var :En födelsedagspresent från mormor när han fyllde år för något år sen)..

Så de behöver en till rund matta.
Lite hyllor ska upp på deras väggar också som de kan ställa böcker o sånt på..
Vanessas bokhylla lämnade vi ju kvar i huset
 eftersom den passade bra där.
 Så hon har de flesta böckerna kvar där..
Det blev ett lite annorlunda blogginlägg denna gång.
 Men jag tänkte som så att någongång behöver jag skriva om separationen..
John och jag är vänner numera..
Vi bryr oss fortfarande om varann.
Och när jag packade ihop det sista i huset så valde jag med omsorg och med hjärtat
så både john och jag,barnen skulle ha det bra..
 Det jag tycker är synd är att den fina tavlan som jag verkligen
 ville skulle få stanna i trappan i huset, den gick sönder när flyttfirman var där..
Men en sån kanske jag kan fixa en ny till honom om han väljer att bo kvar..
 Var en tavla från ikea,som jag tyckte mycket om.
Som jag ville att han skulle få ha kvar..
En tavla som jag hade köpt och hängt upp för något år sen..
Inget värdsligt så men något som jag har tänkt på en hel del..
 Nu ska jag ta och kolla på film,och släcka lampan i pojkarnas rum.
De somnade snabbt under idolmyset.
Vanessa hon åkte till pappa john och har fredagsmys och sover där i natt.
Underbart tycker jag.
Vill ni veta mer om mitt nya "liv" så hör av er personligen..

Det är nu jag behöver er som mest.
En extra stor kram till alla mina jobbarkompisar .
 Ni anar inte hur mycket ni gör min dag..
Tack för att ni finns.
Stor kram till mamma,peråke och min pappa såklart som ställer upp.

O ni andra som mailat och ringt ,som visat erat stöd..


ps:givetvis lät jag en massa möbler vara kvar också
förutom de få saker som jag har nämnt.
 tex så bestämde vi att alla möbler i köket osv skulle vara kvar.
,dubbelsängen,soffbordet är ju kvar osv.. ..
men det är en sak mellan mig o john anser jag..


Kommentarer
Postat av: Linda

Du har verkligen ett varmt hjärta, det finns många som blir så bittra när de ska gå isär, och vill dela upp saker så att det blir precis lika mycket saker på vardera stället. Du delar med hjärtat och det är stort gjort! Skönt att höra att ni trivs bra på det nya stället. Kram från mig!

2011-10-22 @ 01:13:49
URL: http://lindazblogg.wordpress.com
Postat av: Anonym

2011-10-22 @ 08:51:30
Postat av: Pillan

Det är så bra att ni kan komma överens och dela på boendet som man "ska" i en separation. För barnens bästa om inte annat!! Det är alldeles för många som tjaffsar å då kommer barnen emellan.



Fortsätt samarbeta så tror jag ni alla 5 mår bra!

Kram!

2011-10-23 @ 19:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!