ny kurs

Imorgon ska jag börja en ny kurs,
jag börjar en ny kurs när
min andra kurs pågår.
Den pågår till slutet av mars så jag
får avsluta den/ta en paus..
O påbörja den nya kursen
imorgon,den håller på till den 14 april..
Kursen kommer att vara på karlskoga folkhögskola
och heter:nya vägar.
Förut har jag gått med 0 i inkomst (sen sep)
så även fast jag gått kursen så har jag inte fått någon
vare sig alfakassa ,akassa eller aktivitetsstöd.
Men på den här kursen får jag aktivitetsstöd.
Det rör sig inte om så mycket eftersom jag inte är med i akassan men ändå..
Jag har ingen aning om det här räknas som heltid.
Men jag går ju mellan 9-12 som den pågår,
varje dag i veckan..
Så jag hoppas det räknas som heltid..
Iallafall det är en kurs
med lite föreläsningar,aktiviteter osv.
Meningen är väl att det ska vara en hjälp till
att komma tillbaka ut i arbetslivet.
En bit iallafall..Allt är positivt för min del.
O klarar jag det här så kan jag fortsätta på
andra kurser,eller jobba där john jobbade förut .
ja  det ser någorlunda ljust ut.
OM jag klarar av att vara där varje dag.
Är lite nytt för mig med varje dag.
2 dagar i veckan klarade jag av.
Så jag hoppas att det går bra med varje dag..
Varför det inte skulle gå,det vet jag inte.
Är bara det att det är lite nytt för mig..
När pojkarna inte har dagis så är john hemma tills jag kommer hem.
han jobbar andra tider mån o fredag..
So far so good.

Men idag fick vi veta att john kommer att få
ett antal xx mindre i månaden.
Så det kommer att gå jämnt ut
men mina pengar kommer liksom efteråt o bara i 5v.
Fattar inte hur försäkringskassan kan gå med
på sånna konstiga regler eller vilka det är nu som bestämmer.
Jag menar det här är ju sjukt lågt.
Vi hade fått hört att det skulle bli bättre.
Inte mindre ..

Men men det ska väl inte vara kul att leva antar jag..
Tur att vi har kärlek åtminstone ,den kommer man långt på.
Kär ja men då behöver man inte äta så mycket.hm..
O så lite humor på det..hm..
Ja det är bäst att man har humor o ser det positivt
så man inte gräver ner sig helt..
Nä nu ska jag gå ner till min make.
Han har lagat middag..
Till mina vänner ,make,mina barn:
Tack för att ni finns:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!