lite tankar kring butiker

Idag hade butiken Ojojoj halva priset på allt i butiken.
Jag kom dit en halvtimme efter att de hade stängt
så det blev inga fynd.Jag anade aldrig att de skulle stänga butiken helt.
Men det ska de..
Tråkigt. Jag har tyckt om att åka dit när man ska ha en liten present
eller något fint tänktvärt eller något annat roligt.
Jag köpte en liten aloe vera i en liten kruka därifrån,
o jag är så nöjd med den..
O dörrskylten som hänger på badrumsdörren kommer därifrån blandannat.
Sen en o annan present till släkt o vänner har man ju köpt där under åren..

Jag tycker bara att det är så trist att alla affärer tvingas stänga mer eller mindre
i den här stan..Som tex i stråningstorp.
Efter att ica axet stängde(ni som kände mig som barn vet vilken affär jag pratar om) så var det bara en rimi butik där i några år o sen fick även den stänga..
Går ju ingen nöd på någon nuförtiden
men jag tycker att det är synd att butiker inte kan få vara kvar,
kunna överleva.Att kunderna väljer andra butiker eller en annan stad istället
så de inte kan vara kvar..

Jag gillar lite mer personliga butiker ,men jag gillar Kedjor också.
Men det är många butiker som stänger igen efter något år.
Nu har ojojoj funnits rätt länge ändå..Hette ju smartys också tror jag det var..

Ja så är det i en liten stad.
Svårt för butiker att kunna vara kvar. med hög hyra,lite kunder osv..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!