värme o bad

Idag efter jobbet så åkte jag till näset
o hämtade vanessa som var med fritids o badade.
O följde med henne till  simskolan.
Medans hon simmade så åkte jag o hämtade
pojkarna på dagis,fixade kaffe o plockade
ner badgrejer o handlade jordgubbar o fika.
O så drog vi ner till stranden där nessa redan var..

Det var ju väldans varmt på stranden
men barna badade massor med sina vänner
och kusiner .
Jag o johan badade o fångade små busar
med den stora bad maneten"lek"

Det var för hett för att kunna
sitta på stranden utan att bada.
O det är riktigt varmt i vattnet..

Vi mumsade på jordgubbar och barnen badade o lekte en massa.
Sen vid 16 åkte vi hemåt..
O det första min älskling sa när han såg oss här hemma:
oj vad du har blivit röd..

Ja jag har ju en förmåga o bränna mig på axlarna konstant hela tiden.
Nu känns det rätt mycket på armarna..

Värmen håller i sig så det fick bli en caffe latte macchiatto
och nybakta kanelbullar på altanen där det är lite svalt..

Nu snart ska vi grilla:-)
hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!