simskola

Imorgon blir det lite hektiskt..
Ja from imorgon o 3 veckor framåt..
Dagen börjar som vanligt kl 8
då jag,vanessa o pojkarna ska iväg.
Jag ska hinna skjutsa vanessa till fritids,
pojkarna till dagis o mig själv
till jobbet till kl 8.
Om jag brukar hinna?
tja..de kommer alltid i bra tid.
7,50 kommer johan o då har jag
lämnat nessa på fritids också.
För er som inte vet så
ligger inte fritids o dagis
jättenära varann.
Men nog nära så dagisgruppen
går dit när de ska besöka skolan..
Att lämna vanessa går ju snabbt.
Hon lämnas vid parkeringen o går till fritids själv.
Pojkarna måste jag ju följa med på ett helt annat sätt.
Följa med in o se så någon tar dem,
det är vid frukost tiden så jag kan behöva gå in en bit
eller vänta så någon ser dem.
Inga problem,bara roligt o lämna dem.
Men det skulle underlätta om jag kanske började 8,10..
Men morgonmötet är kl 8 varje dag
o det är bra o vara där då..(läs:ett måste)
Vanessa kan faktiskt cykla till fritids
men när hon börjar 8 vill hon ha skjuts.
Börjar hon 9 cyklar hon gärna..hihi.
För att förklara,jag gnäller inte..
Iallafall. Sen vid 10,10 ska jag åka ifrån jobbet
o ringa och kolla med fritids vart de är(kolla upp varje dag i 3veckor)
så jag vet vart jag ska hämta vanessa.
För 10,50 börjar simskolan.. 10,40 får de gå in..
Så det ska bli spännande o se hur jag ska hinna med allt.
För inte nog med det..pojkarna ska ju hämtas kl 11.
så när jag har lämnat vanessa på simskolan
så måste jag sätta mig i bilen o hämta pojkarna..
Jag kan hämta dem när jag ändå hämtar vanessa.
Men hämta dem 10,10 är för tidigt.
De måste gå sina 3 timmar minst..
Plus att jag inte får gå hur tidigt som helst från jobbet.
O ha dem till 11,15 kanske de inte är så sugna på(dagiset).
Jag har hört att om det är jobbrelaterat så går det bra o ha dem längre.
Men simskola är ju inte jobbrelaterat..
Jag har ju heltidsplacering nu from den här månaden..
Men det får gå.
Jag vet att det löser sig
på alla sätt o vis.
Jag kan ju vara glad över att jag har bilen.haha
Men det känns rätt stressigt..
Det är ju först när jag har hämtat pojkarna som
jag kan varva ner ..
Nästan så att jag ångrar att jag anmälde henne på simskola.
Jag hade ju ingen tanke på fritids o alla dessa roliga aktiviteter,
all stress som det innebär.
Förra året var jag ju hemma mamma o hade inget jobb
o ta hänsyn till,inge fritids,inget dagis tider..
Såklart det var mysigt o ha henne på simskolan då..
Lämna henne där o gå till stranden o bara vara..
Men det hinner jag också...När jag har hämtat pojkarna.
Det blir bra oavsett, hittar nog en lösning på allt.
Känns ju stressigt nu innan man har provat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!