längtar o väntar

Nu börjar det bli
lite jobbigt med all väntan
för barna..
Vad väntar de nu på??
Jo att våran älskade Daniel
ska komma hem från sin semester.
Ska bli så sjukt skönt o få träffa
honom igen efter 9dagar utan honom.
Jag frågade lite snällt
idag på jobbet om hur jag begär
ledigt på ledighetslappen.
Jag vill gärna umgås med honom
på morgonen ,särskilt när han kommer
hem så sent och lär vara trött imorgon bitti.
Men jag fick ett svar tillbaka
som jag inte kunde tänka mig.
Kändes liksom onödigt o fylla i ledighetslappen.
Så jag bestämde mig för att stanna hemma imorgon
ändå.
Men då fick jag veta av en annan på jobbet
att vi var bjudna på lunch o andra trevligheter imorgon
i lunedet så vi kunde komma lite senare till jobbet.
Vid 9,30..
Så det lät ju bra i mina öron.
Synd bara att man inte fick höra det direkt
då jag bad om ledigt..
Men nu  får barna iallafall en timmes sovmorgon..
Pojkarna börjar 9 o vanessa börjar 9,15 ..
Är inte lika noga med tiden på fritids..
Jag får ta o skriva mer en annandag
när jag inte har en förväntansfull
o trött kille bakom mig...
Ingen vill gå o sova innan han kommer hem.
Så det får bli sent idag ..
See ya..

Kommentarer
Postat av: Jajja

Jobb? Du behöver väl inte överdriva är ju praktik bara att ta ledigt liksom

2011-06-16 @ 14:29:55
Postat av: p.w svarar

det är ett jobb..det är inget praktik..det är inte bara komma o gå som man vill..

2011-06-16 @ 19:44:28
Postat av: annelie

Ett jobb precis som vilket annat - ledighetsansökan,tider att passa arb.uppgifter som ska utföras.

Ledig kan man inte bara var hur som helst - för det räknas som ett riktigt jobb.

Men du jajja kanske har varit där och jobbat?

Eller NOT?

2011-06-16 @ 21:31:44
Postat av: Pillan

Om det är samma ställe som jag var på så funkar det på precis samma sätt som vilken arbetsplats som helst.

Sen om nu "bara" är en praktik så ska man väl ändå uppfylla vissa krav/mål.... Vi går ju liksom inte på högstadiet längre

2011-06-16 @ 21:31:55
URL: http://shasti.webblogg.se/
Postat av: Jajja

Som vilket jobb som helst skulle jag väl inte tycka praktik är ju när man varit arbetslös länge och inte fått något jobb då slussar ju af ut folk utan att ge de nån direkt ersättning så nej jag tycker inte man kan räkna enpraktik som ett jobb

2011-06-17 @ 12:42:59
Postat av: Pillan

JAJJA!



Vad är ditt problem? Mår du så dåligt själv att du måste gnälla på andra så ditt liv ser bättre ut eller?



Väx upp!!



Gillar du inte det som skrivs så ge faan i å glys då! Så enkelt är det....

2011-06-17 @ 18:42:31
URL: http://shasti.webblogg.se/
Postat av: Pillan

BTW Jajja!



Spelar det DIG nån roll vad det är? Gör det nån skillnad för DIG i DITT liv?



Jag tror att du bara är jävligt less på ditt eget sketna liv å avig för att andra går framåt i livet...



Ta dig en rejäl funderare på vad du själv vill bli när du blir stor istället.

2011-06-17 @ 18:55:05
URL: http://shasti.webblogg.se/
Postat av: Carmen

Jajja. Hur länge har du varit a-lös?

Om det nu skulle vara en praktik Petra går på så e ju ändå grundtanken att hon ska få ett tillsvidare jobb förhoppningsvis på det stället hon e på. AF slussar inte ut folk hur som helst, dom ser helst att man får ett jobb inom det man har utbildning i eller kanske tidigare erfarenhet av. Det e först när du kommit ini Fas 3 som du inte kan styra el önska speciellt mycket utan blir snarare bara placerad på ett ställe....

2011-06-17 @ 19:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!