allt möjligt skräp

Gårdagen var väldans jobbig,men fin.
Det tog så på krafterna psykiskt sett.

Begravningen,som var så fin men sorglig.
Och all oro inför min mobil osv..

Men nu ska vi försöka få tag på en ny display till min iphone.
Så ska det ordna sig med min lilla mini dator..haha
det är ju inte bara att kunna ringa o smsa längre
med en mobil.det finns ju allt.
gps,facebook app,leta efter ett recpet "ta iphonen till hjälp"
kolla bankkontot"ta iphonen"  osv..

Mobilen vart inlämnad i förbutiken v en gammal herre.
Han hade sett något skymta på parkeringen.
Men som ni ser på bilden i inlägget under
så var den inte så hel på framsidan..
fullt av glas..

Jag skulle in till affären o köpa en liten bil för 20 kronor
till johan men när jag kom in där
så skrek min kropp"gå ut,det här orkar du inte"
så jag sa till vanessa:
vill du handla en sak åt mig?
-javisst mamma.
-det här är en bil till johan ,den kostar 20 kronor.
här får du 50 kronor,då ska du ha 30 kronor tillbaka.
som du kan ge till mig.så jag ha parkeringspengar.
så får du en sak nästa gång vi är här..

-Okej sa hon igenom halva affären o ställde sig i kassan
o köpte bilen o tog pengarna som vart kvar.

jag o danne gick åt andra hållet.
vi gick ut genom dom där svängsakerna
som man kommer in i.
o satte os spå en bänk till vanessa kom med bilen
o pengarna som vart kvar..

Så gulligt av vanessa att hon ställer upp så.
Nu fick hon inget för hjälpen.
För jag trodde att jag skulle på kursen idag
o behövde kontanterna till parkeringen.
kostar ju 30 kronor alternativt 12 kronor beroende på vart jag ska stå i 3timmar.
Men hon får pengar o handla något för sen senare idag..
Så får hon köpa vad hon vill för en viss summa.

tex:här har du 10 kronor.
köp vad du vill för det.
då kan det bli tuggummin för 8 kronor
o 2 kronor som hon lämnar tillbaka till mig.
som hon oftast får behålla i slutändan ..

Apropå vanessa
nu slutar hon skolan o john jobbet för idag..
juhu:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!