små paket

Så var det söndag igen då..
O solen skiner.
Så jag ska ta en promenad med någon av barna sen.
Igår ville daniel gå till ok o köpa tuggummi.
Vanessa tog en mobil med sig och gick före oss andra..
När jag o pojkarna kom fram så stod hon
o pratade med sin morfar.
Som skulle tanka .
Hon fick en liten slant av honom
så hon o danne gick in o köpte godis för dom pengarna..
Johan valde ut det som han ville ha så betalade jag det.
O johan o jag gick ut från ok före vanessa o danne.
Vanessa skulle räkna ihop vad det kostade
och betala allt som hon o danne skulle ha.
Hon frågade mig,när det står 7,90
vad är det då?  det blir 8 kr.
okej..

Sen hem så gick hon före oss andra hem.
Så när vi kom hem var hon redan hemma.
Det första hon ropar till sin pappa
när hon kliver in är:
pappa jag träffade morfar!!!
När johan kommer in ropar han :
morfar!!!!!!! och så springer han fram och visar godiset som han har fått.
En palle kulling choklad och en ask med söta björnar..
Så lite godis men han blir överlycklig.Perfekt för lilla johan.
o dessutom träffade han sin favorit person också..(favoritperson:morfar)

Jag minns när vi bodde i huddinge (flyttade ifrån augusti07)
och då skickade barnens morfar alltid små paket till barna.
Det kunde ligga lite allt möjligt i dom paketen.
Ett vanligt kuvert där man lägger ett litet kort,ett brev..
Någon tablettask en liten pixi bok osv..
Så små enkla saker som mina barn uppskattade enormt.

Sånt uppskattar de fortfarande.Fast pixi boken byts väl ut mot något annat
nu till vanessa o danne.men till johan funkar det fortfarande...
Så litet som behövs för att göra några så glada.

Men nu blir det inte så ofta för mamma/mormor är ju alltid
här och hälsar på så då tar hon ju med sig då..
Vi träffar ju både henne och barnens morfar
flera gånger i veckan.Plus alla telefonsamtal
som barnen o vi ringer till varann..

Men nu är mamma o hennes man på teneriffa
och solar o saknar barnen.haha
Eftersom våra barn är så vana vid att få träffa sin mormor
obegränsat så är en vecka lång tid för dem.
Särskilt för vanessa.
Men det tar de snabbt igen så fort de kommer hem.
Det är sånt här som jag lever lite extra på.
Barnens glädje över att få träffa sin mormor/morfar
någon annan släkting osv..
hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!