pissmyror

Nog för att jag gillar djur,både stora som små.
Insekter o allt..förutom ormar förståss.
Men dessa jävla pissmyror varför ska dom
ta o sticka mig med sina gaddar på baksidan av låren
o uppåt..Jag kan inte sitta still och det är  röda märken
efter dem..
Jag som skulle fotografera lite..
Hm.. Det går ju aldrig över,och det är himlans många bett.
Såg en massa myror när jagr este mig upp/slängde mig upp..
Måste vara dessa:

Ettermyror (Myrmicinae), även kallad "pissmyror", är en underfamilj myror som bland annat utmärks av att de har en gadd i spetsen på bakkroppen och kan åstadkomma stick som kan orsaka sveda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!