morgonpromenad

Idag fick john ta bilen
vid 7,40
så tog vanessa o danne cyklarna
o jag gick med johan i sulkyn
till skolan ..
Vanessa som börjar 9 på måndagar
och skulle till skogen kl 9
skulle till skolan o ta på sig regnkläder
innan hon skulle gå till de andra
som står ute på skolgården o väntar
på att gåt ill skogen.
Det är lite bökigt när vi
inte har dubbel uppsättning med regnkläder
till vanessa,vi har ju så ordentligt till pojkarna.
Dubbla uppsättningar ,o ett par av dem (var)
är ju dessutom fodrade (perfekta)..
Perfekt nu när det börjar bli lite kyligt ute.
Nessa har bara  ett par och dom är inte fodrade..
Inte för att hon behöver ha fodrade nu,
men ett till regnställ vore inte helt fel..
Så kunde honta på sig regnstället
här hemma innan ohn ska till skogen,
och slippa stressa med det i skolan..
Men men hon klagar ju inte,
hon vet ju om att jag inte fick med mig något
till henne när vi var på ullared.
Och sen dess har vi inte hunnit köpa något..
Vanessa cyklar ju i en annan takt
än vad jag går o danne cyklar ju
lite fortare än vad jag går men ändå
långsammare än nessa.
Han har ju vanessas förra cykel på 16tums,
han gillar den bättre än hans 16 tums.
Det är ju utan stödhjul på båda
så vad är skillnaden egentligen.
Men den är väl roligare på något sätt:-)
Så nessa fick vänta in oss hela tiden,
så när vi hade gått över den sista stora vägen.
(stor väg för oss ,liten för stockholmare.haha)
Där försökte jag vara rolig;-)
Så fick hon cykla själv sista biten,
förbi högstadiedelen o där låg o mellan ställer sina cyklar.
Så slapp hon bli så sen,
hon vart så glad när jag sa hejdå
så hon fick cykla iväg själv
o det gick rätt fort så hon sparade tid..
Nästa gång så får hon nog ta o cykla före oss
tidigare,vi kan ju alltid gå förbi sen o se så cykeln står där den ska..
Jag är inte direkt orolig av mig,
jag litar på henne till 100%.
Men sen vet man ju inte hur andra är,
så därför får man tänka sig för
så jag inte släpper henne för  mycket.
Det är tråkigt att vi bor
på fel sida om järnvägen.
För annars hade hon
kunnat gå själv redan nu.
Men det är inte direkt svårt o gå
den lilla sträckan så man
ser när hon går över vägen annars.
Det ordnar sig alltid:-)
Så nu har jag tänkt klart för den här stunden.
Tänker gör jag rätt mycket
så det nästan ryker ur huvudet på mig..
Fast om det skulle ryka ur huvudet
så skulle det betyda att man kokar av ilska.
O det gör jag ju verkligen inte.
Jag är ju så glad som jag kan bli,
vad är ilska för något? haha
Nä nu ska jag ta en kopp kaffe
o äta lite sen frukost
så jag blir som folk"host host"
Jag fick visst något i halsen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!