matteläxa + gips

Vanessa o hennes klass har alltid haft
en läsläxa som ska lämna sin på torsdagen.
De har hela veckan på sig att göra den.
Och det har varit kul o höra henne släsa
och svara på frågorna..

Den här veckan byttes läsboken ut
mot matteläxa.
Det var 2 a4 papper med en massa mattetal,
och där hon skulle fylla i det som blev 5,6 osv..
Tex:5+0,2+3 osv..

Vanessa är duktig på matte har jag märkt.
Det är inte ofta hon räknar på fingrarna.
O i husbilen på väg till ullared
testade jag henne med lite svårare tal(sep2010)
tex hennes mormor undrade
om inte det var lite för svåra tal för henne som jag la fram.
haha överbeskyddande mormor(så gulligt)
Men hon är duktig..

När båda papprena var ifyllda och allt var rätt på engång
så såg jag attd et var ju på baksidorna också.
Så hon fick ännu mera att göra, men det gjorde hon så glatt.
Inte ett enda litet pip om saken ,hon var glad"kors i taket"
Så matte är nog hennes grej..

Idag vid 17,30 till 18,45
så var danne o nessa på draget(lågstadiegruppen)
och där kom en hemlig gäst.
Och  hemliga gästen var en läkare:
så de fick testa på hur det var att ha en bruten arm med en massa gips på armen osv.
Och fick ta med sig gipset hem ..



Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Nathalie är också duktig på matte, även om hon har räknat på fingrarna, som hon gör nu, men nu går hon ju i trean, så det är lite större tal nu. Annars har Nathalie varit mycket inne på att läsa... eller varit väldigt duktig på det, men inte gärna haft det som läxa, har varit mycket gnabb om läxa kan jag säga här hemma, men det börjar ge sig nu, skönt det.

2010-10-21 @ 06:49:07
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vad duktig hon är, Vanessa :-)



Ska vi ses nån dag i vecka? Skulle vara kul, kanske bara du och jag när kidsen är på dagis/skola. Du kan ju komma till mig s kan vi fika och snacka skit :-) Smsa gärna :-)

2010-10-22 @ 11:13:06
Postat av: Mammi

Va kul att hon tycker skolan är rolig, och att det går lätt med matten :))

2010-10-22 @ 23:09:09
Postat av: Mammi

Glömde skriva det, att dom på "draget" dom är allt bra dom också... Hittar på så mycket kul med barnen. Kram,kram till hela familjen!!

2010-10-22 @ 23:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!