mail

Nesi sessi har nu fått tillbaka sin mailadress.
Hon fick en av oss när hon var yngre,
men sen försvann den.
Men nu har jag lagt in den adressen igen
så nu har hon en egen mailadress igen.
Samma som förut,den enda hon har haft..

Så slipper hon lägga in min mailadress
när hon blir medlem på saker o ting.
Som tex stallet.se o panflu o allt vad det heter..
Så kommer mailen till henne istället.:-)

Men någon facebook får hon allt vänta med.
Hon ville ha en förut men jag tycker
att det är för lätt o kasta skit på folk
där o jag vill gärna skydda henne från det..
Jag vill inte att hon ska läsa sånt.

Men om något år kan jag inte säga emot
så då får hon väl en men inte nu när hon är 7..
Lite väl tidigt kanske..
Tidigt o tidigt hon känner ju några som bara är ett år äldre
än henne som har.men nä..jag vill skydda henne från eventuella saker.
Sen får man gärna maila henne,de som känner henne.
Så vill ni maila henne så går det direkt till henne..




Kommentarer
Postat av: Lena

En 8 åring med facebook? Hjälp! Här har de inte ens funderat över facebook. Knappt så tjejerna i 2:an vet vad det är för något. Det som de tjatar om här är mobiltelefon. Tilda vill sååååå gärna ha en men jag är stenhård. Fattar inte alls vad hon ska med en mobil till. Jag kan nå henne på fritids telefon och när hon är i skolan ska hon änåd inte ha någon. Har sagt till henne att hon ska få en mobil när jag tycker det finns behov för det. Troligen kommer det bli den dagen alla barnen går hem själva och ska hem till varandra osv. Då kan det vara bra att kunna nå henne och att hon kan ringa och fråga om någon får komma med hem osv. Inte innan dess. Nä, bespara barnen från så mycket som möjligt och låt dem vara just barn så länge som möjligt. Sen är det inte alltid lätt att stå emot när alla andra får. Jag brukar förklara för henne att alla har olika regler. Vissa får hoppa i soffan, andra får stå på bordet och somliga får inget av det. Alla familjer bestämmer själva men bara för att någon annan får betyder det inte att hon får.

2010-10-03 @ 13:28:52
URL: http://www.lillafamiljens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!