våran lördag

Idag bakar John och Vanessa lussekatter.
Så snart ska vi fika på nybakta lussekatter
med glogg/kaffe till oss vuxna och te till vanessa.
O mjölk till pojkarna..

Vi är ju riktiga lussekatts fantaster här hemma.
O köper dom där lussekatt påsarna rätt ofta.
Så nu när det finns nybakat här hemma
så är ju familjen riktigt glada:-)

Roligast vore det om man
kunde få något fika besök också..
Kanske i morgon??

Ja vad gör vi mer idag..
Jag har fixat till ute kaninerna.
Med halm,hö,pellets blandningen,
grönsak,nytt vatten och lite kel :-)

De fick vara ute igår rätt mycket.
Först helt lös på altanen för den stora och för hopp
blev det i kompostgallerhagen.
Och sen fick Hopp springa omkring
i snön i selen..
Han grävde en massa och sprang jättefort..
Och barnen är ute och leker ute i snön
och åker pulka/snowracer i snögroparna.
Vanessa gick hem helt själv från skolan igår.
Och hon var så lycklig för att hon fick gå själv.
Inte behövde jag vänta länge på henne heller.
Hon ringde från skolan o sa att hon skulle gå hem nu
och sen hann jag bara gå ut på cykelbanan närmast oss
så kom hon gåendes..
Vad hon var glad o sprallig.

Sen försöker vi få lite ordning här hemma
och sätta upp lite julsaker.
Som tex pojkarnas ljusstakar som de har gjort
på dagis..Så otroligt fina ljusstakar som de har gjort själva.

Och sen med adventsstjärna,o glasbollarna som hänger
i fönstrena.. Allt kommer upp lite i taget.
Är så mycket som kommer ivägen så fort jag
börjar fixa. maken behöver hjälp med något,
barnen ska ha hjälp/uppmärksamhet.
Så jag kan bara göra saker i små stunder.
Och då blir det bara halvfärdigt..
Så med andra ord.
Jag är fortfarande inte klar med vanessas rum.

Sen ska jag ta upp jullådorna någondag.
O sätta upp något juligt i barnens rum.
Någon julgran sätter vi inte upp här hemma i år .
Inte i år heller ska man väl säga.
Eftersom vi reser bort sen..

Till sist vill jag ge en tanke
till min älskade pappa.
Som måste resa hem tidigare än
planerat.
Gör ont o veta att han måste åka hem
tidigare.
Han har bara fått vara i värmen i 2veckor.
Men Jag ska åka o handla hem lite till honom
på måndag så han har när han kommer hem.
Man gör allt för dem man älskar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!