på gehör

idag bestämde jag mig
för att ställa upp min synth .
Den har inte använts på några år,
sen vi flyttade från huddinge minst.
Jag har  saknat att spela piano,
det har ju varit en del av mig sen jag
var riktigt liten,jag sittandes vi ett piano.
Alla som har känt mig sen barndomen
har någongång sett mig framför pianot.
Oftast det som alltid har stått hemma
hos mamma o peråke:-)
Som mamma har haft sen hon var en 8år.
Jag ska ju ta över det har det sagts.
Men jag tycker att det tillhör deras vardagsrum.
Och det skulle inte kännas okej o bara ta det ifrån henne.

Men under gymnasietiden då jag gick esmu(musik estetiska)
så har jag haft min synth/keyboard att ha som alternativ.
Så  jag har gjort många pinaoläxor på den..

Iallafall tack vare att jag började lyssna
på låten som finns i förra inlägget.
Så tog jag ett beslut i att:här ska spelas.
Jag ska ta ut låten på gehör.
Inte allt såklart, jag har inte spelat
på så många år .
Seriöst utan att dra några uttjatade låtar som:
right here waiting,som man inte kan få nog av.
Och i know his so well,också en låt som jag gillar väldigt mycket.

Iallafall jag lyssnade igenom låten
från twilight.
John sa till mig,men ska du verkligen lyssna
på en sån här deppig låt när du känner dig ledsen.
Men jag svarade snabbt att det är inte någon sorglig låt.
Det är en oehört fin låt och alla kan ju inte lyssna
på hårdrock när de ska lugna ner sig.haha

Jag och Vanessa gick o hämtade
stativet o keyboarden och
john hämtade sladdarna o det
som han hade mer koll på.
O så satte jag mig för att spela det som
jag kom ur mig.
Som låten lät som.
Och det lät nästan exakt..
Inte hela låten såklart,
men på bara någon minut så hade jag kommit
rätt långt.Bara melodin men jag är nöjd.
Och har nu spelat in den på min mobil
så jag kan lyssna på den också..

Jag ska önska mig noterna i julklapp
hade jag tänkt mig.
Jag vet inte vart jag har alla noter någonstans
här hemma , men jag vet att mamma har alla noter
från min barndom hemma hos sig.
Men alla låtar som jag har spelat under gymnasietiden
var ju en hel del  ,men de lär jag inte hitta.

Men jag fick hem
noterna till: aldrig ska jag sluta älska dig.
Så jag har lite o spela iallalfall.

Jag känner att det är en bit av mig
själv som har kommit tillbaka
nu närjag läser böcker som en tok
och dessutom spelar piano igen...
Apropå på det så har jag ju plöjt 4 böcker på en vecka.
Och jag har precis börjat på: så länge vi båda andas.
Det är den som är:breaking dawn på svenska.
dvs: sista boken på twilight.



Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Jag ville så gärna lära mig att spela piano när jag var liten, eller ett instrument över huvud taget... Men så vart det tyvärr aldrig. Men en synth har jag lik förbaskat, för att jag spelade så mycket på gehör. Men jag kan inte spela med två händer, hopplöst svårt tycker jag. Kan inte läsa en nöt över huvud taget heller, vet ju hur det ser ut, när det är högt och när det är lågt, men jag kan inte kolla på en not och sen tala om vilken det är.

När jag kommer och hälsar på dig nästa gång, så får du spela :). Jag tycker om att lyssna!

2010-11-02 @ 11:29:45
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!