örebro

Igår hade jag och mamma
en heldag i örebro.
Bara vi 2.
Jag köpte hem lite julsaker
blandannat från bauhaus..
Bra att handla det nu,
så man har.
Det var blandannat en julgran
som jag ska ta med till sälen
och julgranskulor,och glittergirlander eller vad det heter..
Julklappssäck och matta till granen osv..haha

Sen på Ikea strpsade vi runt i timmar.
Åt mat och strosade runt/handlade mer
och tog en fika osv..
Jag kom hem med mycket fint.
Blandannat en "trofast "
förvaringsmöbel till vanessas rum.
Och lådor till den.
Och grunden till johns byggen
till kaninerna..
Ja haha han hade skickat med ett papper
på brädor och hyllor som jag skulle köpa hem.
Från Ikea.haha

Han ska bygga en 6fack eller nått
där fudge och kaninbebisarna
kan bo..O de framtida kaninerna..
Plus att vi körde till grizzly och köpte
de största säckarna de har med hö och halm.
110 kilos påsar tror jag att det var.

O så köpte jag ett litet bord
som jag ställde i vardagsrummet
mellan sofforna (vid  väggen)
med ett jättefint fat med en massa ljus o stenar osv..
Vart jättefint..

Och andra ljus och ljustakar osv..
Det blev mycket vitt och mycket ljus.

Och eftersom den där trofast förvaringsmöbeln
är rätt stor.
Och vanessas rum ser ut som ett bombnedslag.
Det är kläder och små små leksaker,
papper överallt.
Inte äns sängen är tom på kläder.
Och ändå har hon en tvättkorg och
byråer att lägga/slänga i kläderna..

Lite för lat kanske.haha..
Så det behövs grejas,fixas och rensas
för att få ordning i hennes rum.
Det lär ta sin lilla tid.
Och sen få in den så den får plats.
Hon har ju snedtak i sitt rum
på ena sidan av rummet där byrån står.
Så jag hoppas att allt får plats som det ska..
Ska bli riktigt skönt o ha riktigt mycket
med förvaring i hennes rum.
Jag hoppas att jag får rensa rejält i rummet.
Hon lär bli arg,det blir hon när jag städar.
Men det måste göras.

Jag försöker ta ner hennes dockvagn och andra saker
i bland o lägga i källarn.,
Men det ser hon till slut
och ta upp dom sakerna..
Hon har svårt för att släppa saker..
Hon o daniel är väldigt tvärtom
på det sättet.plus att hon är så seg och han är så snabb..




Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Vet precis hur det där är... Min dotter sparar också på allt, och då menar jag precis allt. Till och med små, små papperslappar ungefär 2 cm stora... Eller små trådstumpar... max 10 cm långa... hon tycker och tror att de kan vara bra att ha..

2010-11-20 @ 00:47:50
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!