kaninbebis plus kaninpappan.

Idag blir våra små kaninisar
5dagar gamla.
Och det är så mysigt
att ha små kaninbebisar hemma.
Dom är ju 3styckna och bor i en
trälåda med tak och skyddade
på alla sidorna förutom "ingången"
Så om man skulle
komma hem till oss och inte veta
om att vi har kaninbebisar hemma
så skulle man inte märka av dem.

Men igår så stod jag och lyssnade
vid Fudge(mamman)s ena bur och
då hör man små kraffsande ljud
från "lådan"
Fudge hon satt o tittade på mig .
Och det var helt tyst hemma
så då hörde de..men då fick jag ju stå
och lyssna också..utanför buren..

Igår när de var ca:5dagar gamla
så tog vi upp en av dem
och jag fotade lite.
Nu skulle jag verkligen vilja
ha en bättre kamera,
nog för att den vi har "duger"
men inget går ju att jämföra med
en riktig kamera.En systemkamera
skulle behövas nu när vi har små kaninbebisar.
Och det kommer ju inte att bli sista gången
heller om man ska tro på johns framtidsplaner.
Men då blir det renrasiga..Dessa är små blandisar
så det är lite hysch hysch om dem när det
gäller riktigta kaninavels folk.
Dom kör ju bara med renrasiga.
Och inga amatörer som vi.haha
Men vi kommer dit vi med så småningom.

Här är den ena av dem,som är den mörkaste
och igår den "största,tjockaste" men det kan ju skilja.
5dagar gammal.Kolla in den härliga fjuniga pälsen
som har kommit allt mer.
Så härliga o klappa,och han somnade.
När jag klappade/smekte hans lilla päls/rygg.


Det är ändå speciellt med dessa små kaninbebisar.
Det är våra första kul här hemma.
Och dom är gjorda av våra kelkaniner..
Fina och härliga Hopp
och underbara Fudge.

Ska ta och visa upp en bild på pappan
så kanske man ser likheterna
mellan någon av kaninbebisarna och honom
senare  när de har växt till sig lite.
Man ser redan nu att en av dem
kommer att bli lika mörk som honom"underbart"
Hon/han är min lilla favvo..
Och var igår kväll den största av dom..
Johns favorit är den med vita ränder/ljusa ränder.
Kallas väl för wienertecknad..
Den teckningen kommer från fudge släkt.
Vad hopp har i sin släkt vet vi ju inte
eftersom vi inte har någon härstamningsbevis på honom.
Han är nämligen hämtat från djurskyddshemmet i kristinehamn.
Men han är genom snäll och gör sånna roliga glädje hopp
när han är ute.
Och i buren sitter han mest o myser och kommer o hälsar på
när jag kommer till buren..

kaninbebisarnas pappa:
hermelin blandning..ca:1år gammal.
Här med vinterpäls.



Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Kul att det går så bra med kaninerna. Jag tycker de är hemskt söta. Jag undviker att visa dem för min dotter, för då kommer hon tjata hål i öronen på mig =).

Jag kollade på tv förra veckan, det var djursjukhuset. Då handlade det faktiskt om kaniner. Tror att det kan vara bra att kika på det, då det var en hel del intressanta saker. Säkert saker ni redan vet, men jag tänkte tipsa om det i alla fall. Tror det brukar gå på 1:an, så det borde gå att se det igen på SVT Play.

2010-11-15 @ 14:06:25
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!