1månad kvar

Idag är det exakt
en månad kvar
till Jul.
Och mina barn längtar redan.
Särskilt Daniel och johan som längtar
efter julklappar mer än oss andra..
Vanessa vet vad hon vill ha o hon
vet att det kommer att dröja innan
det är jul.
Och hon vet ju vad som ska göras innan osv..
1månad är lång tid för barn.
Daniel vill ha ett Bakugan nintendo ds spel
som finns på Ica Maxi för under 200 lappen.
Jag har sagt att han får vänta till jul.
Nu har ju jag tänkt att inte köpa så mycket mer till honom.
Vi börjar bli klara när det gäller i leksaksväg osv.
Men kanske blir det lite kläder också från oss.
Har köpt en skjorta ,alltid en början..
Men iallafall i lördags var daniel
så desperat efter spelet så han tog
på sig jackan o skorna.
Och tog 140 kronor från min plånbok.
Tur att hans storasyster hann säga till honom/mig.
Visst kan jag köpa spelet nu och ge honom det.
Men det är ren princip att vi behöver vänta lite.
Försöka iallafall..
Andra behöver ju inte göra så men vi försöker.
Som mor/far föräldrar och släkt till dem
så får man ju skämma bort
våra barn hur mycket de vill.
Man kan gärna skämma bort med en massa kärlek också.
Det är ju det viktigaste egentligen,
men en present eller ett telefonsamtal,
ett liten hälsning på ett kort/brev är också kärlek
eller att man bjuder hem oss på en fika/middag.
Eller kommer spontant och hälsar på eller ja all
sorts kontakt.Huvudsaken är att man har kontakt anser jag..
Barnas morfar(min älskade pappa)
är ju bortrest nu ett tag men han
hör av sig ofta till oss ändå.
Avståndet spelar liksom ingen roll.
Vi har honom nära oss ändå..
Och nu kan barna se en bit av honom
varje dag ändå eftersom vi
har hans bil så länge.
Johan står ofta i fönstret och vinkar till morfars bil.
Hej morfar,kommer du snart?
Men iallfall om man ska gå tillbaka till själva
ämnet.Så Daniel önskar sig en massa nintendo ds spel.
Speciellt allt som har med super mario att göra.
Han har inga super mario spel,så det kan inte bli dubbelt..
Men något som han också önskar sig,
sa han i morse.
Det är kläder.
Tröjor,byxor,strumpor,kallingar osv..
Det är inte nog med att han är i stort behov
av nya byxor och tröjor(växer ur byxorna nu)
så är danne lite trött på sina kläder.
Närjag frågade honom om han skulle ta
och klä på sig lite så vi kunde åka till dagis.
Så sa han:
jag har slängt alla mina kläder på golvet.
Men varför: jag tycker inte om dem.
Så det var ju bara att gå upp och
lägga in allt i garderoben igen..
Så får han hoppas på att han får lite
roligare kläder i julklapp:-)
Inga tröjor med star wars o sånt
utan vanliga fina tröjor..
Det är roligt att alla mina 3 barn
blir glada av att få kläder..
Johan behöver ju också kläder,
och nessi fyller gärna på sin garderob också.
Så klädtokig som hon är..
Eller om man inte vill välja ut kläder till henne
så går det lika bra med presentkort har hon sagt.
För mig är inte det svåra att hitta något till henne
utan att kunna bestämma mig för vilket/vilka..
Och att man måste begränsa sig,
finns ju så mycket fint och tufft och så snyggt..
Alla dessa leggings och tunikor,klänningar osv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!