Blixten är kass

Vad jag önskar att jag
kunde slänga ut en massa tusenlappar
bara sådär så jag kunde
få köpa mig en riktigt bra kamera.
Med bra blixt o som filmar bra.
Jag är så trött på min kamera,
blixten på den är ju trasig
så en del kort blir jättemörka.
O när jag filmade nessa o henens kompisar
på dera melodifestival så var det så suddigt.
Men ljudet är fortfarande bra..

Men men man blir inte direkt
rik av att vara hemma mamma.
Det är väl det oekonomiska man kan göra
antar jag men det är bara mitt mod
som fattas så kanske även jag får någon
slags ersättning någondag..
Jag ska bara ta lite mod till mig.
Har man varit hemma med barna i 7år
så är det liksom äns liv..
Det är så svårt o bryta sig loss..

O nu i sommar kommer ju
alla 3 barnen att vara hemma
med mig för då har ju nessa o danne
sommarlov..Men någon slags ersättning
vore kul..

Och ja jag har valt mitt liv själv,
det är inget synd om mig.
Men en dag är det dags o vakna upp
o ta tag i livet.O det kommer snart..
O jag har haft så många fina år
med mina barn o fått uppleva så mycket
tack vare dem,Inte missa ett endaste liten utvecklingsfas osv.
Men nu vill jag göra något..
Livet ska rulla på inte stanna upp som det har gjort med mig..

nä nu ska jag fortsätta att lägga upp bilder.
kom ihåg att kameran är kass så det kan
vara lite halvdåliga bilder.
Men så småningom har jag
också tillgång till en bättre kamera.
Vi är inte sämre vi,
det tar bara lite längre tid
för oss att kunna köpa allt.
Men det är faktiskt nyttigt att inte kunna
köpa allt som man vill ha.
Jag har levt det där livet
där vi kunde köpa precis allt vi ville ha.
o inte mådde vi bättre för det..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!