1:a klass

japp till hösten börjar min dotter
i första klass för nu är hon 7år!!
O även de som inte hinner
fylla 7år tills skolterminen
börjar ska ju givetvis även
dom börja 1:an.
Men nu har hon fyllt.
O igår när vi var o shoppade
på h&m så frågade tanten
i kassan om hon hade fyllt år:
ja jag fyllde 7år i onsdags..
-vad roligt,då börjar du alltså i 1:an
till hösten..
-ja det gör jag,sa hon helt stolt..
O nu har fröknarna på 6års
valt sina grupper till 1års.
O det blir 3 klasser.
1a,1b och 1c.
O idag ska de få träffa
sina nya fröknar som de ska
ha i 1:an..
Jag  längtar tills jag får se
listan på de som hon hamnar
i samma klass med.
Lär känas lite tomt
för dem o inte gå
i samma klass
som alla de andra sen.
Men tur att de ses på raster o så..
O nessa är ett sånt barn,
o det har hon varit sen födseln.
Att hon får kompisar överallt.
Så hon klarar sig alltid.
Men det vore bra om
någon favorit kom med.
Annars så får hon
lära känna de andra lite bättre.
Så blir  de snabbt kompisar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!