viktiga ärenden avklarade


Idag har jag fått en del uträtt:-)
Efter att vanessa slutade så åkte vi till expert
så jag kunde ta kort som jag ska skicka in
så jag kan få hem det riktiga körkortet någongång:-)
Just nu har jag körbeviset o legitimationen om polisen skulle stoppa mig..

Vi gick in till överskottsbolaget också
o handlade lite nödvändigt.
De har så mycket bra schampoo o duschcreme där..
Väldigt bra stortiment till bra priser..
När vi ändå var inne där så köpte vi en sån där bauta chipspåse..
Jag letade efter någon färgning men jag hittade inte i de färger som jag ville ha..
Inte så konstigt kanske när det bara kostar 35kr..
Var ljust o rött som fanns kvar.O så slingor..

John,vanessa o danne drog in till leklådan
o johan o jag gick till netto för att handla
lite till lunch o middag..

När vi kom hem så gjorde vi en varsin pizza till oss alla
på libanesiskt pitabröd..
O så hade vi köpt hem tomatsås i en burk från en av alla
dessa pizzerior som finns här i kga.
O så räkor,skinka,ananas.o så riven ost såklart:-)..
O in i ugnen.
Det vart så gott..
Så det kommer garanterat att göras fler gånger här hemma..

Vad har vi gjort mer..hm..
Jo jag ,vanessa o johan tog bilen
o drog till min pappa till johans stora glädje..
Jag sa:är det någon som ska med till morfar?
O johan räckte upp handen  o kom till mig o sa:jag jag jag..
Ska vi åka till morfar sa jag?
o johan han hoppade av glädje "moffa moffa moffa"
O började sjunga om moffa..

Så vi drog till pappa o jag passade
på att skriva ut lite papper .
O barna åt glass:-)
Johan är ju rolig,
han pratar med moffa hela tiden..
O så ville han ha mer glass..

morfar sa då:ät upp glassen som du har så får du mer..
O då slevade han i sig den o så tog han skålen o drack upp det sista.
Så det var helt tomt i skålen.
O så ställde han den framför morfar o sa:
titta moffa glassen är slut!
Moffa glass ,där borta är det glass..
o så pekar han där frysen är..

O så fick han mera glass.
Sen ville vanessa leka kurragömma
o så klättrade de bakom soffan o gömde sig.
O sen ritade de några teckningar.
Vanessa ritade ett jättefint hus med en hund o moln
o det regnade o blixtrade..

Sen drog vi hemåt,jag passade på att åka
in mot konsum vid skranta(skogsrundan)
o postade brev.
Så nu är 2 viktiga brev postade.

Nu ska jag ta lite mera kaffe.
O mysa lite med john o danne.
Nessa sitter vid min dator.
O johan sover,han somnade i bilen på väg hem.
Han hade busat rejält hos moffa.
O daniel o john sitter o kollar på tv:n..

Sen ska jag väl ta min dagliga bloggrunda..
O se om någon rolig person har uppdaterat sin blogg:-)
Finns det någon blogg som jag inte har läst än eller på ett tag
så hojta till här:-)
Hoppas att just du har uppdaterat när jag kommer tillbaka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!