varför jag gillar?

Det jag gillar med anna bergendahls låt
är dels så gillar jag hennes musik sen idol.
Sen  gillar jag lite mer personliga  låtar
där man känner att det här skulle kunna handla om henne..
Man ser att hon tror på det hon sjunger.
O sen lever man sig in i musiken.
Att tex:this is my life..
Det är det jag försöker få folk att förstå..
Att det här är mitt liv,
o vill jag vara /eller är mot min vilja
på ett speciellt sätt
tex tjock som vissa anser att jag är
så ska man kunna acceptera det
utan att stå o skrika det till mig..

Många kräver idag att vännerna
ska vara precis som de själva vill vara
För dom är det en dödssynd om man fikar.
De ser inte att det kan vara lite sällskapligt
utan man är dum o en tjockis.
O någon som man aldrig mer vill träffa.

När jag ändå är inne på att man ska vara som man är.
Så är det samma med hur man bor..
Vissa har en väldigt fin inredning,
en del bygger om o renoverar på engång
då de flyttar eller inser att det borde bli finare..

O andra kanske gör som vi att det blir
lite som det kommer..
Nu går det i en väldans snigelfart här hemma.
Men med tanke på hur dåligt john har mått sen vintern 07
så är det inte så konstigt..
Men vi är på gång igen..

Vi kanske får konsekvenser iochmed att man
kanske inte har fixat iordning så fint i vardagsrum eller i de andra rummen.
Genom att man sällan vill bjuda hem folk för att man/jag skäms så
för hur vi bor..
Men allt får ta sin tid.

Jag tycker att familjen o allt det där andra
är så mycket viktigare än ett perfekt hem.
Perfekt hem för att alla andra ska tycka att  man är en bra person.
Det är viktigare hur vi själva mår o tycker om oss själva
än vad alla andra tycker.

För om man ska lyssna till vad alla tycker om en.
Man förändras efter vad varje släkting,vän ,sambo säger
så vet man snart inte vem man är..
Man ska förändra sig om man själv känner att man vill..
Oftast så duger man precis som man är ,
det är oftast så att man är för hård mot sig själv.
Eller att man är omgiven av personer som
inte kan ta att alla är olika o måste få vara olika..




Kommentarer
Postat av: Jenny

Skit i vad andra tycker Petra. Ditt hem är ditt hem. Om de tar lång tid för er att komma i ordning så gör det det. De kan ingen ändra på. Så länge som ni trivs. Skit i de som inte vill fika och tycker du e tjock osv de förtjänar inte din vänskap. KRAMAR Jenny

2010-03-14 @ 16:34:18
Postat av: bibbie

Petra kubbiga och runda människor är oftast gladar.Kram Bibbie

2010-03-14 @ 21:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!