simning

Idag när vanessa kom hem från skolan
så skulle jag i väg o simma.
Snäll som jag är så lät jag Vanessa följa med.
O det var ju himlans tur att jag gjorde det
så jag slapp vara själv :-)

Vanessa är ju så duktig o ha med sig.
Jag simmade rätt länge där det är motionssim
o vanessa fick vara i den minsta poolen så länge,
den som är närmast motionsbassängen.

Det är skönt o ha en stor tjej med sig.
Hela 7år snart:-)
När jag var klar för stunden så gick vi in till
den andra bassängen där barnfamiljerna brukar hålla till.
O vanessa hittade snabbt nya kompisar.
O sen när jag gick iväg för att simma igen
så var hon med en annan familj sålänge..
Så jag simmade rätt mycket idag fastän hon var med..
Men med en så smidig dotter så kan man göra det mesta..

O det var riktigt kul o ha henne med som sällskap.
Så på så  sätt så fick jag simma som jag ville
o hon fick vara med o simma o leka o busa..

Nösta gång ska jag se till o ha lite kontanter
med mig så jag kan köpa en kopp kaffe eller nått.
Man blir snabbt kaffesugen när man sitter
där o ser alla andra dricka kaffe.
Tyvärr så tar de inte kort i cafeterian,
men i kassan där man betalar som tur är..

Sen hade vi ena motionsdelen för oss själva
så då kunde hon träna lite på att simma
medans jag simmade några längder till..

Sen drog vi hem o  åt lite mat.
Sen åkte jag med alla 3 barnen till min pappa
till johans stora glädje..Han är ju tokig i morfar:-)

Där var även barnens kusin Alfons så
de lekte en stund med honom innan han skulle ham
o vi fikade lite..Sen så var det bäst att man åkte hem
för klockan började bli lite sent..
Sen har det blivit lite kvällsmacka för barna
o nu sover de..

O jag o john ska se House
o sen Lie to me.

Känns i kroppen att jag har simmat en hel del idag..
Var ju så skönt ,särskilt när man nästan var själv i vattnet.
Får se imorgon om jag kan ta förmiddagspasset på vattengympan..
Det är lite synd att john slutar 10,30 o det börjar 10,30..
O jag kan ju inte ta med johan till badhuset.
Men men tur att det finns kvällstider ibland.
Men på kvällen har man oftast fullt upp ändå
O tiden den rinner iväg..


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja tror du börjat ett nytt liv Petra!! Visst är det härligt i badhuset.Man får ta med eget fika om man vill, det är mysigt. Roligt med nåt som Nessa o du kan göra också, bara ni två :) kram,kram

2010-03-17 @ 17:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!