att sjunga

Fy vad jag saknar sången.
Sången var förut en viktig del av mitt liv.
O så fort jag mådde dåligt så sjöng jag
o så vart jag glad igen..
Sist jag sjöng i kör var när
jag sjöng i en kör i huddinge..
De var rätt nya o på den tiden
kändes det lite som att man behövde lite
mer avancerat..Lite mer ordning.
Ja det var en väldigt ny kör.
Sen sökte jag till en kör i någon kyrka i botkyrka.
Där det var sångprov.O de behövde ingen sopran.
Men den kören var väldigt avancerad..
Men jag ville inte ta alt stämman som fanns ledig
så det vart inget med det..
Nu menar jag inte att jag är duktig,nej absolut inte.
Men jag har ju varit en estet så man har ju haft en himlans
intresse för musik o sång..
Det jag ville säga är att jag saknar att sjunga.
Inte att sjunga här hemma utan att ta sånglektioner,
sjunga i kör.Det känns som att nu när man är
vuxen o är 28,snart 29 så vet jag inte riktigt vart jag platsar..
Om det finns någon kör för mig..
Något att göra överhuvudtaget.
Ja förutom att ta hand om barnen,skjutsa o hämta familjen,
tvätta,fixa,packa skolväska,styra upp syskonbråk mm..
Listan kan göras lång.
Men man kanske vill göra något annat också..;-)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Tycker du ska satsa på sången igen..!!KRAMIS

2010-03-25 @ 19:45:03
Postat av: Mamma

Prova med musikskolan dom har flera körer tror jag. Jag var med i "Cantare" dom har förresten uppträdande i Bregårdsskolan på lördag. Det kostar några hundra för att vara med. Samma där förståss... dom vill väll helst ha in "altar". Kram

2010-03-25 @ 20:07:50
Postat av: till mamma

mamma:

såklart det kostar pengar att vara med i deras körer..

men är det bara några hundra så..

kanske borde kolla upp cantare..

2010-03-25 @ 21:35:19
Postat av: till nettan

ja jag borde nog göra det..

ibland måste mamman i huset få göra något också o inte bara fixa så barnen har aktiviteter..:-)

/petra

2010-03-25 @ 21:36:30
Postat av: Linda

Klart du ska göra något "eget".. Det är då man hämtar energi och blir en bättre mamma/fru, det räcker med bara nån timme i veckan, för att ladda på "batteriet" :-)).... Finns massa skojigt ju: Kolla med medborgarskolan dom brukar ha kurser i det mesta typ Matlagning,språk,dans mm...

KÖR HÅRT PETRA!!!! Weiiiiii!!!!

2010-03-25 @ 21:40:43
Postat av: sofie

tyvärr går ju livet ut på att ta hand om familjen o allt runt den. eller tyvärr skka man väl inte säga men o jobba på de oxå e riktigt hårt ja vet ärligt talat inte hur man ska orka me så mkt mer än att gå upp åka o jobba hämta barn på dagis hem laga mat städa tvätta o greja. De e ju så livet ser ut de närmaste åren. Förutom när man har privilegiet att vara mammaledig vilket ja hoppas få bli snart igen ja oxå. Sjung ut=)

2010-03-25 @ 22:31:02
Postat av: till sofie

ja jag har ju rätt fullt upp nu redan som det är..o då jobbar jag inte äns..o skulle jag jobba så skulle jag nog inte hinna med så mycket mer än det o familjen.så jag har det nog väldigt bra som jag har det.om jag tänker efter:-)

2010-03-25 @ 22:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!