Gosan

Gosan är som ni vet våran stora kanin
som är några år .
O när hon kom hit
för någon månad sen
så satt hon bara o slapapde..
Hon klättrade aldrig upp på
brädan som vi har satt i buren
så hon kan ligga under den
eller hoppa upp o ner..
Hon låt mest o vilade .
O vi hade alltid buren öppen
så hon fick hoppa ur  buren
när hon ville.
Eftersom hon inte tycker om
vårat golv o vardagsrummet
så har vi alltid haft mattor i närheten
så kan hon hoppa runt på dem.
O hon kan gå fritt men att vi kn begränsa..
PÅ den tiden så hoppade hon bara ur buren ibland..

Nu har vi ju lille hopp
som mest sitter helt still o tittar
i buren.men är jätte pigg o glad
ute i rasthagen.
Iallfall nu nr hopp är här
så har Gosan börjat hoppa ur buren,
hoppa in i buren..
Hoppa upp på brädan,hoppa ner från brädan.
Hoppa ur buren,springa omkring vid buren.
Gå till hopps bur ,nosa på honom
o sen springa runt o in i buren..
.o Så fortsätter det så..
Så hon är väldigt pigg o aktiv nu.
Plus att vi har slutat med pellets till henne.
Pellets är inget de måste ha ..
O hon behöver bli lite smalare o
klarar sig på alla grönsaker o tillgång
till hö som de ska ha jämt..

Idag har gosan varit väldigt aktiv,
glad ,busig o väldigt kelig.
Hon var ute ur buren när jag åt
frukost o sen kom jag in till vardagsrummet.
O såg henne inte i buren,
o inte utanför hopp.
DÅ hade hon gått till en liten rund matta som vi
hade längre bort o låg där o myste.haha
O sen sprang hon till våran stora matta
under vardagsrumsbordet..
O sprang tillbaka till buren..
O sen när jag kom tillbaka
o jag satte mig hos hopp.
Då kände jag något vid mina ben
då kom gosan o la sig bredvid mig.
O ville bli klappad.
o flyttar jag på mig ja då
följer hon efter ..

Så vi gillar Gosan väldigt mycket här hemma.
O hon stortrivs här hos oss.
O igår var hon även ute i rasthagen
o myste o sprang runt..

fotona är tagna i början av maj.2010

Kommentarer
Postat av: Kristin

Vad mysigt att hon blir så glad av sällskap. Gosekanin verkar hon ha blivit. KUL

2010-06-07 @ 11:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!