tacksam

Är så tacksam för att min man
alltid ställer upp för mig.
Fastän han står o målar kaninhus
så sätter han danne o sig själv i bilen
o åker med ett par skor till mig
när jag står vid folkets hus
med världens skavsår..
Efter att ha promenerat
med helt fel skor.
Medans johan satt i vagnen
o vanessa cyklade:-)
Hade redan förberett med sånna där
complede eller vad skavsårs plåstrena heter.
Men det hjälpte inte..
Så min räddande prins kom,
en av mina 3..Har ju 2 pojkar också
som är mina riddare..

O sen senare under dagen
när jag ska gå o handla
lite med barna medans john
o danne sitter o väntar
i bilen så när jag
kommer tillbaka med
alla påsar o barn
så visar jag upp mina armar
som är sönder  klösta
av johans (våran son) ilska
för att han inte fick köpa hem
messmör som vi redan hade hemma.
Så börjar det helt plötsligt
forsa blod ur näsan på mig.
Det bara forsar..
John som är så van
tar lugnt hand om min näsa
så det lugnar ner sig..

Sätter in barn o påsar i bilen
o ber mig slappna av o vi åker hem.
ja det är sånna saker som
gör att man är så tacksam över
att man  har sin själsfrände nära sig.
ett samtal eller sms o han är där
för mig..

Kan säga som så att han fick en påse
med kläder till sig som jag hade köpt till honom
när vi var på stan jag ,vanessa o danne..
Vart så glad när jag hittade lite till honom:-)

En härlig dag som gjorde mig lite yr..
Tar på krafterna o blöda så här mycket näsblod.
Men dont worry jag är van..


ps:korten är tagna när vi bara var 2 barns föräldrar..
sista kortet här är vanessa 3år och daniel 1år
i västkusten. första kortet är taget från våran altan
i radhuset i huddinge..sommaren 06.
sommaren 07 var jag höggravid med våran 3:e..
och ja jag vill se ut så igen..
det är liksom jag ..

Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Vad läskigt med sådant näsblod, har du kollat vad det kan bero på?

Mysigt att shoppa, jag vill också... hade gärna åkt till kga och gjort det, har varit där en gång och shoppat och det gjorde jag när min mellersta son var nyfödd! Det var 2003 så det var ett tag sen.

2010-07-28 @ 21:15:29
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!