Skara sommarland

I onsdags den 14 juli
så åkte vi till Skara sommarland.
Jag körde tills vi kom till sjötorp
o då stannade vi för en glasspaus.
Johan hade pratat om redan innan
vi åkte att han ville ha glass.
Så när jag tog ut honom ur bilen
så ropade han:ja nu blir det glass.
"ja johan nu ska du få glass:-)

Sjötorp var lika fint som jag kom ihåg det.
Jag har ju varit där en del med pappa o hans båt
när han hade den..En stor motorbåt vid namn petra:-)

Så jag har ju en hel del barndomsminnen därifrån
som vanessa fånade sig med"du o dina barndomsminnen mamma"
Jag gick o suktade på all den goda fisken o salladerna o smörgåsarna
som fanns där.Men jag valde mjukglass.
Men skaldjurs salladen vore inget fel.

Vi kollade när de slussade osv.
Sen åkte vi vidare mot skara.
Vi checkade in oss o gick sen
in på själva sommarland.
Barna hittade lekborgarna på engång.
O hade så kul.

Vi gick sen till badlandet o badade o hade det jättemysigt.
O sen när det stängde gick vi vidare mot karusell o lotterierna osv.
Sen var vi i stugan på campingen
o grillade vid våran stuga o hade det så mysigt.
Barna var med på chokladlotteriet o danne vann.
O de köpte godis osv i camping affären.
O lekte en massa med nyfunna vänner osv..

Dagen därpå vaknade jag tidigt redan vid 6,30
o gick en liten promenad på campingen
i morgonsolen..Det var underbart..
Bara jag resten låg o vilade..

Sen när de andra vaknade så
åt vi en mumsig frukost ute
o sen drog vi vidare mot sommarland.
John o danne åkte Tranan,en slags berg o dalbana.
O sen gick vi o shoppade lite i souveniraffären.
o sen kl 12 började showen o då precis började det ösregna.
Men showen var bra ändå ,dyblöta gick vi till stugan
o värmde upp oss o fixade lunch  o sen gick vi tillbaka
till sommarland o fortsatte allt det roliga..

Vi vaskade guld,åkte karuseller,åt tacobuffé (jag iallafall)
barna åt sockervadd osv..
Kvällen fortsatte och vi hade det så mysigt
på campingen,barna lekte o spelade fotboll med nyfunna vänner.
O vi njöt av livet som campingfamilj:-)

Det vore väldans mysigt o ha en husvagn med ett stort förtält kom jag fram till.
Men det är nog en del jobb med det när man ska hem o man är trött
o ska packa ner allt.Men det verkar så mysigt.
En del av husvagns familjerna hade sin bärbara dator med sig.haha
På facebook har jag lagt in över 100 kort från skara..
Kolla in det ni som har mig där,kommentera gärna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!