ändrade planer

I fredags kväll
när vi precis skulle
starta grillen
så fick jag ett glatt sms..
O givetvis vart jag väldigt glad
o ville åka på engång .
Hade nämligen fått frågan
om jag ville komma o hälsa på
en vän o hennes son eftersom
resten av hennes familj
inte var hemma..
Grillen hade vi precis slagit på
o det brukar ju inte ta så lång tid.
En timme tänkte jag,
men vi grillade kycklingklubbor.
O det tog en väldans tid.
Jag fick åka o handla också,
måttligt road för jag ville ju helst bara åka
o hälsa på min vän ..
Grillningen tog tid.
Klockan blev 20,30.
Vid 21 hade vi ätit klart.
O skulle till att sätta mig i bilen
när jag kom på att det kanske är sent.
Bäst o ringa innan jag åker ,
eftersom klockan ändå är 21.
Ja det blev inget besök av mig.
Med dåligt samvete o lite bitter
för att jag inte kom iväg
så fick jag fortsätta kvällen hemma..

Tyvärr fortsatte morgondagen så också.
Jag funderade på att följa med till ett badställe
i fjugesta..Jag velade fram o tillbaka.
Barna satt i soffan o kollade på tv:n
när det var kok hett ute.
Visste inte om ac:n skulle funka under dagen.
Ja barna var väl inte i farten direkt,
john o johan skulle inte med..

Ja hur slutade det.jo jag stannade hemma.
Suck..Jag som redan är så känslig
gräver ner mig så av sånna här små saker.

Men jag blir glad varje gång
någon hör av sig o frågar om vi ska ses.
Ibland funkar det med allt annat
som ska fixas här hemma.
O med barna o så.
O ibland går timmarna o
man kommer inte iväg..

Är väl bara o bitta ihop
o försöka vara stark.
Men jag är inne i en väldigt känslig
period just nu.
Känns som att allt jag gör
bara  blir fel,
handlar givetvis inte om helgens
ändrade planer.
Men nu är jag i en period där jag
ständigt får höra hur fel jag gör
, av folk omkring mig
(inte av den vännen som jag skulle träffa)
Utan man tar väl åt sig av allt barna skriker till mig också..
Men Pratar jag inte tillräckligt med en vän,
utan bara lite o sen pratar mer med den andra vännen
vid en tillställning o personen som man pratade lite med
står i ett stort sällskap,så hon är inte direkt ensam.
O jag går iväg med den andra vännen för att jag vill stå
o sncka lite en sväng o man har barn som leker ihop.
O går sen o pratar lite mer med den andra vännen.
Så blir det fel.O hälsar jag till någon via en gemensam vän.
Så är det fel. Synd bara att man inte får veta sånt direkt.
Utan det får jag i mail.
O allt dras upp på engång..Klarar jag sånt?
nej jag gräver ner mig.
Hur fortsatte det sen.Mmm personen undviker mig..



Arg ,bitter,sur?
nä jag är bara ledsen..
Känslig?
japp..

Inte direkt vad jag orkar.
Jag gör så gott jag kan med
familj,djur,villa,barnuppfostran,
roliga utflykter med barna,
vänner,släkt.
Men ibland blir det fel.


Kurator tid?
ja den fick jag ju avboka pga simskolan.
Så nästa tid är i augusti..

Nä här ska jag inte sitta.
Har ju 3 djur, villa som behöver städas.
O en son som kollar på film.
Mannen o de andra två är och hämtar
en kaninbur..
Så jag har ju att göra,om jag vill.

Har ju andra planer att se fram emot iallafall.
Tur det:-)



ps: mina tankar.
jag värdesätter mina få vänner
väldigt högt.
Därför blir jag desto känsligare
för allt som sker.
Jag bryr mig för mycket.

Hoppas alla har en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!