kalsongpojkarna o trasiga lampor.

Nu under kvällen har johan helt plötsligt
börjat vägra blöja.
Så likt danne,danne gjorde exakt så här fast han var yngre än 2år..
O johan fyllde 2 i sep ..

Så nu har vi fått leta upp kalsonger i strl 86-92
som danne annars har haft.Vad gör man när man
inte har några egna till johan.Jo man tar av storebrors.
Tur för johan att storebror alltid har varit så liten
så man lätt kan hitta 86-92 till honom..

Så  nu sitter johan i mitt knä i ett bäcksvart rum.
Vi har inga glödlampor till johans rum.
O ingen lampa/el längre i hallen här uppe
där vi delade av rummet..
Väggen är liksom där elen var förut.
Så man kan ju inte tända i hallen heller.
O i johans rum är det endast vid hans garderob som det finns en glödlampa.
O ingen i trappan.Så det blir till att gå försiktigt på kvällen..

Måste ta o köpa både energisnåla glödlampor,vanliga
o så kalsonger till båda pojkarna..Men sånt får vänta..
Jag har tålmodiga barn o inga "jag måste ha den annars skriker jag" barn..
Här i våran familj så vet man att någondag då får man nya saker
men inte just i dag..Livsviktigt när man inte är miljonär
o inte vill ha bortskämda barn..

Om något måste vara prio ett så väljer jag att handla in glödlampor
till johans rum o till trappan.För så här kan vi inte ha det..
Snart hamnar jag nerför trappan,o det gör ont.jävulskt ont.
Ramlade ju nerför trappan engång första året i huset
o fy farao vilka märken man fick efter det.
Källartrappan ska man inte heller ramla nerför..

Får se om vi lyckas få på johan en blöja nu när han har somnat
så vi får sova en lugn natt.Ska ju upp kl 6,30 imorgon.
O tjata på vanessa som ska skynda sig med att klä på sig"sölis"
O så tjata på min man som också är en sölis,han vill inte gå upp
vid 7,30 då jag ber honom gå upp.
Nä då är  jag nog inte någon snäll fru enligt honom.;-)
Men 3 ungar vakna o pappa baloo ska sova?
Nä någon måtta får det allt vara..
Vanessa börjar kl 8 på morgonen o inte 5-10 över.
KOmmer man sent får man gå in i ett annat rum..
O jag vill att hon ska få vara i samlingsrummet
med alla sina 51-52 klasskompisar..
Här ska kommas i tid,så det så..!ler"


Lite gnäll men  med glimten i ögat.
Där har vi kvällens inlägg i ett nötskal.

Nu ska 3barnsmor Pwestermark sova!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!