dannes operation

Så var man hemma igen då jag o min lilla danne(4½åringen)
Operationen igår gick bra,det var riktigt kraftiga
halsmandlar o avlånga
hade läkarn beskrivit dem..

På uppvakningen så träffade jag honom så fort han nämnde mamma.
O all personal är så gulliga  o omtänksamma..
Vi fick ett eget rum på uppvaket,med tv som visade cartoon network
till dannes lycka..I en massa andra kanaler:-)

Danne åt en hel del glass.
Både piggelin o vaniljglass.
O på kvällen så åt han youghurt.
Nyponsoppa o saft blev det också..

På kvällen vart han så pigg
så han sprang runt lite hos personalen
o charmade dem med sitt leende..
Han såg så söt ut när han gick omkring i sin vita rock kalsonger o strumpor på sig..
Såg så liten ut ,han var ju enda barnet där..

Jag har bara bra att säga om personalen o det här har visat
mig att det går alldeles utmärkt att  vara på karlskoga lasarett
med barna.O så skönt att danne hela tiden var så glad o positiv till allt..

Eftersom han tog alvedon så bra o han inte hade visat sig ha något ont
på kvällen innan han skulle sova så kunde de ta bort kanylen  från handen..

Imorse så började han dagen med en piggelin o sen youghurt:-)
O han var så glad o pigg:-)
Sen åkte vi hem o det är lite skillnad här hemma.
Han talade ju om redan igår att han vill äta mat.
O det var lite svårt o se oss allihopa äta..
Men det måste vara flytande nu någon dag till..

Just nu vilar han i soffan framför något barnprogram.
Jag har precis gett honom youghurt o saft..
O snart kommer hans mormor på besök
kanske har hon med en glass om han har tur;-)
Han fick ett litet paket av vanessa förut när hon kom hem från skolan.
Lite lego är alltid kul o få:-)
O jag fick en jättefin blomma av henne :-)


Tack för alla sms om hur det har gått för danne.
Är så härligt o se att det finns så många som bryr sig om honom:-)

Ta hand om er!!


Kommentarer
Postat av: Vibeke

Sicken lyx att vakna och få piggelin till frukost för en 4-åring! Antar att han kommer vilja fortsätta med den lyxen ett tag till. ;) Såklart han charmar personalen! Gullpojken! Stor kram från mig

2010-02-19 @ 17:09:44
Postat av: Slingersnoken

skönt att allt gick bra.

Ta hand om er.

Kram M

2010-02-19 @ 17:13:52
URL: http://slingersnoken.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Hej! Jag hann inte skicka sms och de sms jag skickade ut var inte läsliga. Mitt huvud var helt slut. Jag kunde inte koncentrera mig. Skönt att allt gick bra!!!

Många kramar Jenny

2010-02-19 @ 20:46:00
URL: http://bellaprincesa.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej! Va skönt att det verkar gått bra för Danne. Det låter kanske tokigt men jag hoppas nästan dom kommer göra samma sak med Malte för förkylning i 6 månader kan inte vara rätt. Han verkligen sliter när han ska sova och höra honom dricka välling är rent plågsamt.

Hoppas veckorna "flyter på" bra för er! Kram Malte & Madde

2010-02-21 @ 21:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!