kunna säga förlåt

Stackars min lilla danne på 4½år..
Han är så ledsen för att syster bara är taskig
så han är så ledsen nu o packar sin gympapåse
o ska flytta ifrån syster..stackars lilla danne..
Vilka tankar o känslor han hålls med nu..

Så nu har jag bett vanessa att reda ut det här.
O tala om för honom hur hon känner..
Så nu gråter de ihop o kramas ..

Älskade små barn ,
så små o tacklas med sånna här känslor.
Bra träning inför det vuxna livet..
O lära sig tacklas med hur andra tar det.
Att vissa blir ledsna o sårade o andra blir arga.
O kunna säga förlåt,jag älskar dig...

Att verkligen kunna be om ursäkt när man har varit dum.
Eller orättvis eller om de har bråkat med någon.
Att kunna be om ursäkt o förklara vad som vart fel.
Det är något stort..O oftast något som krävs
för att en relation ska kunna komma tillbaka...

En relation kanske mellan 2 vänner,
2 systrar/syskon eller mellan vuxen o barn..
Eller mellan varann som vuxna ..Ja vad det nu kan vara..

Är stolt över mina barn som kan säga förlåt
o krama om varann redan när de är 2,4 o 6år








foton:
danne 2år o vanessa 4år.
foto n2:vanessa  4år med lillebror johan 3 veckor..
o så danne o johan 4år o 2år..

 

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag förstår att du är stolt! Det är bra att lära sig säga förlåt tidigt. :) Så söta dina barn är!

2010-02-24 @ 10:20:05
URL: http://www.glawe.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!