Våran underbara jul

Som alla redan har förstått
så har våran jul varit helt perfekt.
Barna  var förväntansfulla
och vi gjorde allt för att denna jul
skulle bli den bästa julen någonsin för dem.
Daniel sa redan på morgonen :
den här julafton kommer att bli den bästa nånsin.

Barna minns så väl förra årets jul.
Vanessa minns allt i detalj.
Hon minns både det som var mysigt
och mindre bra,hon minns så väl.
Det är något som vi alltid kommer att ha med oss.
Men vi var extra glada över
att vi faktiskt var i sälen  i år..
Vi uppskattade det nog extra mycket,
och jag njöt av varenda sekund som jag var där.

Barna var så lyckliga under hela veckan.
Vi åkte till sälen på onsdagen och kom hem idag torsdag.
Så 8 dagar var vi där.

Daniel sa flera gånger:
det här är min bästa jul.
Tack mamma och pappa
för den här julen.

Våra barn var helt lyckliga
när de fick veta att Erica med familj
skulle äta julbord med oss
i vårat hus.
Vanessa säger ju gudmor hela tiden till henne.
Dom små tjerna ,gud vad de är söta när de pratar engelska..
"I´m going to my house" så härliga:-)
De och Noel kom till barna och lekte,vi bodde bredvid varandra
så de sprang som de ville nästan till varann..

Daniel vart helt salig av allt lego som han fick i julklapp av oss.
Han fick en massa lego persia av sin morfar också
innan vi åkte till sälen ,då vi firade mini jul.

Johan älskade bilarna och garaget.
Och all duplo och toy story gubbar som han fick osv..

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst
om våran underbara jul.
Men jag låter bilderna tala lite för sig själv.
Det kommer att bli mycket kort framöver.

Men en sak måste jag bara berätta:
När tomten skulle komma så stod alla kusinerna i fönstret
och tittade ut genom fönstret.

Det är så underbart och vara många vid jul.
Det är så vi är vana  vid:-)
Men det är viktigt att man har sina egna traditioner som familj.

Våran tradition är julveckan i sälen.
Så därför har vi redan nu bokat en stuga för nästa jul.
En stuga lite närmare där allt händer.
Och en stuga där man får ha djur:-)
En lugn och härlig jul med en massa glada och härliga människor.
Mycket skratt,barn som leker och har kul.
Åka häst och släde i det fina vinterlandskapet:-)

Underbart..Och det bästa av allt.
Att min familj är lycklig.
Få se barnen lyckliga.
Se min älskade man stå och le:-)
Så lugn i kroppen,ingen oro.
Bara njuta av allt..
Det är julen för mig.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!