urvuxna strumpor

idag var det 16minus när vanessa skulle till skolan.
Så det blev att klä på johan o danne ordentligt
när vi skulle till dagis..
Daniels skor är ju inte de vattentätaste
så måste fixa nya skor till honom innan Sälen.
För då kommer han ju att vara ute hela tiden..

Sen har han växt så mycket så alla hans strumpor
verkar ha blivit för små.haha..
så idag springer han omkring med nessas rosa strumpor
med blommor på..han var rädd för att barnen skulle skratta åt honom.
Men när han väl kommer till dagiset så säger han till barnen
på engång:titta jag har storasysters strumpor på mig idag.haha
Tokiga danne..

Igår när jag satt o pratade med en vän i telefonen.
Så kom danne o johan fullt påklädda.
Då hade de tagit på sig overaller o mössa,vantar o allt.
O danne hade sin tjugolapp i handen.
Han ville att vi skulle åka o köpa lego..
Men danne..

Han har hittat något nytt lego på lego hemsidan
som heter Lego Persia som han så gärna vill ha.
Vet inte om det finns här i stan..
O jag har handlat klart till dom nu..

Och de andra vet väl redan vad de ska köpa
till danne så han får spara pengar så kanske
han kan köpa sig något sånt senare i vinter..

Nä nu ska jag gå o fixa lite kaffe
o några smörgåsar..
Är så väldans tyst här hemma.
Lite obehagligt tyst..
Får slå på lite musik,
tills jag ska hämta barnen o sen john.
Han jobabr jut ill 14 numera..
Så det blir långa dagar för mig att vara ensam..
buhu..haha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!