mini jul

Idag har vi haft mini jul.
Vi blev hemma hos oss.

Vi köpte hem pizza/kebabrulle,
julmaten äter man så mycket ändå.

Sen ville barna öppan en julklapp ,såklart:-)
Johan fick en petsson och findus bok.
Han vart så glad,kom till mig på engång
och ville att vi skulle läsa.

Dannes första julklapp var en Lego Persia.
Och han satt o byggde och lekte länge.
Vanessa ville öppna fler julklappar.
Så förutom en julpåse med en massa
häst pyssel saker så öppnade
hon barbie med en cykel.
Den gillade hon jättemycket...

Sen när danne öppnade ett till paket
som innehöll ett ännu större paket
med Lego Persia sa han:
det här är den bästa dagen i mitt liv.

Gullunge:-)
Det är så kul att se
hur glada de kan bli
över en julklapp.
Som man har valt med omsorg.

Alla mina 3 är så himlans tacksamma
så det är så kul att ge dem något.
De blir glada av något så lite
och stort såklart.

Lego Persia har ju han önskat sig
nu under hela december,
Innan det så var det ju Lego Atlantis
som han pratatde om dygnet runt.hihi..

Tur att julafton inte har börjat än då.hihi..
Det blir mycket lego till danne iår,
det är det mest som han har önskat sig.
Förutom Bakugan,ben 10 osv,star wars osv..

För mig gör det inget om mina barn önskar
sig massor inför jul.
Jag tycker bara att det är roligt.
Det är barn ,det är underbart  att se barns glädje
i en leksak..
De forsatte öppna föer julklappar .
Och de vart så glada..De jublade av glädje..

Sen fick pojkarna ett varsitt julkort idag
av deras farmor o farfar.(jag har bett john sms:a ett tack)
Som de vart glada över:-)
Och igår fick daniel och vanessa ett varsitt spelande julkort av morfar.
Posten lär krångla en hel del eftersom det bara är 2 av dom
som får julkort båda dagarna..
Det dyker väl upp,tyvärr så hinner vi nog inte kolla posten
imorgon innan vi åker.
Har vi tur hinner det komma tidigt på förmiddagen ..
Men annars blir de glada när vi kommer hem..

Sen har vi fått julkort av en vän till mig som bor i värmland.
Och ett egentillverkat julkort som danne gjord epå dagis till mig.
Så några julkort har vi fått men det märks att det blir färre och färre
för varje år som går..
Tänk förut i tiden skickade man julkort till alla,
jag hade en adressbok som jag kollade i och skickade
istort sett till alla ur den..
Och man fick en massa tillbaka/av andra..

Tack så mycket för de julkort vi har fått hittills.
Har jag inte nämnt något julkort här
så har de inte kommit..






Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Jag har sagt till Nathalie att hon får önska sig hur mycket hon vill, men också att hon ska veta att man inte kan få allt som man önskar sig =).

Saknar dig vännen, det vart ju inget med praktiken i Kga, de ville bara ta någon dag, och då kändes det så himla onödigt =(.

2010-12-21 @ 23:01:31
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: svar till Linda:-)

ja precis..det är så vi har sagt till danne också.

han är den som önskar sig mest,vanessa började önska sig en massa i slutet..en jätteklänning på h&m,som givetvis var slut i hennes storlek då..



jag saknar dig med.

vi måste se till o ses någondag nu i januari..

kram

2010-12-22 @ 09:11:57
URL: http://pwestermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!