klä granen

Nu börjar alla
klä granen,
många har klädde
den under helgen som var.

Vi har våran på väg
upp mot sälen nu:-)
Snälla mamma la den i sin bil
så vi får plats med allt annat.
Det blir en plastgran såklart.
Eller självklart är det väl inte.
Men för den här familjen är det nog det.
Vet inte äns om john skulle klara av en riktig..
Allergi ni vet..

Sen har jag varit lite busig
så iår har jag inte köpt
någon grön helderlig gran.
Utan en VIT!
hihi jag känner mig lite busig sådär.
Men det såg så fint ut när jag var
inne i affären och jämförde med den gröna hederliga
och den vita..
Vi ska klä granen så fort vi har kommmit till sälen
och hunnit packa upp lite o så..

Jag lägger givetvis in en massa foton sen
därifrån,vet inte om jag kan lägga
in kort direkt därifrån.
Vi tar inte med oss någon laptop.
Men på fb lägger jag in  en del direkt
det som jag tar med iphonen..
Videoklipp ,foton osv..

Jag längtar så tills vi åker
och till julafton.
Jag känner en så mysig stämning inför julen.
Pynta julgranen ,med en massa fina julkulor.
Och självklart ska barnen vara lika delaktiga ..
Förra året pyntade vi ingen gran,
men det fanns en där vi var självklart.
Vanessa ska lägga sin fina julkaramell
som hon gjorde förra året.
Och sina andra fina julgranssaker.
Jag tycker att sånt hör till.
Få med barnens liv i det också.
För dom har ju gjort dessa saker med kärlek,
omsorg och med noggranhet.

Och våra barn
är vårat allt.
Så det ska bli kul
o se hur vi 5 klär granen.
Var så längesen sist vi klädde en gran
Kan det ha varit när de var små,
då fanns ju inte johan.
Vi hade en julgran hemma på blomstergränd..
Sen har vi ju hjälpt mamma eller pappa
o klä granen något år men det är inte samma sak..

Ja just det jag måste packa ner någon adventsljusstake
också så jag får med mig sånt..
O lite tomtar o sånt ska vi ha med också.
Kul att få julpynta stugan också.hihi






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!