julmarknader o tomten dök upp

Idag var det massor med roliga
saker som hände kring karlskoga.
Mycket med jul tema.
Som tomtesmyg,julmarknade,mini julmarknad osv..
Barna o jag missade tomtesmyg.
Vi satt i bilen och försökte lämna
ut alla jultidningsbeställningar
till dem som var kvar..
Vilket var behövligt.
För nu har vi bara en påse kvar här hemma
som väntar på att få bli lämnad..
Sen kan vi betala jultidningsräkningen.
Och vanessa kan få ut sina kontanter..
De flesta har gett någon form av dricks
så hon ligger på plus.
Men iförrgår fick daniel ta över
några lämningar av beställningar.
Så han ska få en liten del också..
Sen missade vi precis mini julmarknaden
som var i skoaffären utanför oss.
Vi satt i köket hela familjen
när john utbrister:det går en tomte förbi.
jag o alla ungarna tittar ut.
Och jo det stämde bra.
Det kom en tomte gåendes.
O sen efter en stund kom han tillbaka..
Eftersom vi inte har karlskoga tidningen
längre,prenumerationen tog slut nu i veckan.
Så visste vi själklart inte vad som försiggick.
Det fick jag veta sen när klockan var 13,05.
Det hade alltså varit en mini julmarknad där..
Sen var det julmarknade både vid karlsdal
och vid berget i degerfors..
Och i Hemsjön också om jag minns rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!