3barnsmors vardag

Idag gick morgonens lämningar på skola o dagis väldigt bra.
Så skönt,nessa sprang tillochmed in till skolan när jag
släppte av henne på parkeringen..
Annars brukar hon gå långsamt långsamt,
särskilt om de ska ses på skolgården.haha

Gårdagen var väldigt påfrestande
så när vi kom
hem vid 21 tiden så hade
jag sån migrän..
Satte mig och försökte tvinga i mig
salladen som vi hade köpt med oss hem.

Undrar egentligen varför man stannar
till vid OK och köper sig en varsin ost o skink sallad.
När man lika gärna kan svänga bilen åt  vänster
o parkera vid salladsbaren o springa in o
köpa sig en varsin sallad därifrån.
Det enda som fattas då är ju pastan.
Men om man köper salladen därifrån
så behövs inte pasta.alternativt att man fixar
lite pasta hemma ..
Är ju så mycket godare från pizzerian.
Om man ändå ska lägga ut 55 kr på en sallad menar jag..

Nu snart ska jag åka o hämta
pojkarna på dagis.
Sen ska vi hämta john.
Och vidare till skoaffären o köpa skor till danne.
Igår var det vanessas tur o få nya skor.
Vanessas nya skor är ju så snygga:-)
Hoppas nu bara att skorna inte ska göra så
hon blir långsammare..men imorse gick det bra iallafall.
Och idag blir det dannes tur o få nya.
Johan behöver inga nya nu,
han har ett par perfekta som han fick av moffa.
Det säger han varje dag: dom här har jag fått av moffa:-)

Apropå johan så har han skickat ett jättefint julkort iår..
Bara ett, hade velat skicka till hans gudmor också..
Men det får bli en annan jul;-)
skämtar lite...

Ja just det,
vi ska fixa fram ett kontantkort till vanessa också.
Är dags för henne o ha egen mobil nu.
Efter gårdagen så är det inga tvivel längre.
Har väl aldrig tvivlat så himlans ordentlig som hon är.
Men alla är ju inte som henne och saker kan hända.
Men nu är det dags att vi aktiverar en mobil till henne.
Självklart åker den inte med till skolan om dagarna.
Men den kommer bara att vara hennes.
Hon lär väl vilja sms:a också..

Så ligger det till..
Nu måste jag åka o hämta mina godingar.
Nessa kommer väl hem sen någongång..
Hon blir hämtad av sin mormor idag också..
Hoppas nu bara att denna dag har varit bättre för henne
under skoltiden än gårdagens..
Det är inget vidare o få sånna där samtal från fröken..
Nä snigeln ska bli en kanin har vi bestämt..
Dom är lite snabbare av sig;-)

Avslutar med Mikrofonkåt med September:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!