Ikea

Igår drog vi till Ikea
på eftermiddagen
och handlade lite allt möjligt.
Inga stora grejer så utan det vi hittade..
Så nu har jag fått det lite nytt o fint vid köket:-)
Bytte ut våran fina ljuslykta.
Som vi har fått i bröllopspresent
som betyder så otroligt mycket för oss.
Lägger in en bild på den..

Eftersom den är så viktig för oss,
betydelsefull som bara den..
Vi är så tacksamma för sånt vi får i present/gåva.
O mina barn var väl inte så lugna igår
innan vi drog till Ikea.
Vanessa satte sig på bordet:men vanessa ska en 7åring sitta på bordet?
Nä sa hon o gick genast ner.
Danne gjorde likadant o satt på bordet:
men danne 5åringar ska inte sitta på bordet.
O han hoppade ner.

Den blivande 3åringen är inte lika lydig,
hoppar upp på bordet sätter
sig mellan fönsterbrädan o bordet
o jag sa åt honom att någon johan vill jag inte ha på bordet.
O han skulle gå ner o krasch.
Där ramlade ljuslyktan.
O mamma petra skrek av förtvivlan.haha
o pappa john kom ut till köket o fick kolla upp lyktan.

Hm. Jag älskar mina barn som de är.
Jag vill inte ha dom som små robotar
som inte vågar röra sig här hemma.
Men de får gärna låta bli o sitta på bordet.
Nu var det ju inte meningen så att den skulle ramla ner
på bordet men oundvikligt när man har en pelleplutt på bordet.

Så är det så efter det så bestämde iv att vi drar till Ikea.
O ljuslyktan ställdes i vitrinskåpet.
Där dne står i säkert förvar.
Vi har tagit bort knopparna på dörrarna
så de kan inte få upp vitrinskåpet."hämnden är ljuv"

Så nu ställde jag lite anant fint där
som är fina men som kan köpas nytt
ifall att någon skitunge
inte kan sitta still på stolen..

Vi åt givetvis mat på Ikea också.
Är ju så himlans billigt där.
8köttbullar med himmelskt gott potatismos
för 16 kronor. Är ju perfekt för 3 barn
O så en chokladmousse till efter barnen för dem.
O så dricka så klart.ja det är ju festligt gott ..
Vi föräldrar tog en varsin pizzbuffé.
Ät hur mycket du vill för 35 kr..
Billigt..bbbb billigt som Rimis reklam sa en gång i tiden..

Men nja jag föredrar nog dom där köttbullarna
o potatismoset.jag fick sno från barnas tallrikar.haha
Sen en kopp kaffe efter maten.
Valde en enkel svart kopp kaffe..
Inget fikabröd efter maten.. "wow"
Nä men jag vart ju så mätt.

Barna tyckte att det var lika kul där
som  vi ..Vanessa hittade en mjuksihund
som man kan sätta på lite kläder ..
Men den följde inte med oss hem.
Men dom där små lådorna i 3 pack
är ju obligatorisk handling av oss.
Så det såg hon till att hon fick hem.
O delade ut till sina bröder"sötnos"
De finns i olika färger.
O nu när jag kollade på ikeas hemsida
så såg jag att de tål även mikrovågsugn.
Bra,då kan de ju användas som picknick låda
till Vanessas utflykter ifall man har lite bråttom
o inte hittar några andra matlådor..
Men barna har dom i sina rum som förvaringslådor.
Man kan ha allt där i,pennor,kritor,
polly pocket ,hårsnoddar osv..
Eller alla dessa små legobitar som
pojkar brukar ha en hel drös av.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!