fotbollsskola

Igår var det dags för daniels
fotbollsskola för KB.
O han stortrivdes den här gången,
sist så vart han ledsen under leken:
vem är rädd för svarte man.
För han vill inte bli jagad.
han kände obehag av det..
Men inför den här träningen
så har vi pratat med honom
o förberett honom .
Så den här gången
gick allt bra.
När tränaren frågade om
någon ville jaga så räckte
han upp handen
på engång..
O han o 2 pojkar till
blev svarte man som jagade alla.
Så han stor trivdes.
Det är flera av pojkarna som går på
hans dagis så även om
han inte har varit på dagis sen i slutet på maj.
Så får han träffa dom där..
Hela träningen gick jättebra.
Han var så snabb,duktig o framåt.
Det är så skönt o se
när barnen växer o utvecklas.
O att de kommer över saker o ting
o utvecklas av det..
Sen efter träningen
så åkte vi hem
o jag o vanessa tog cyklarna
o tog en väldans lång cykelväg.
Det är så avkopplande o cykla
med vanessa,
Vi ahr ett bra tempo o allt funkar så bra.
Vi cyklade förbi mårbacka där pojkarnas
dagis är (johans from i sep)
o sen vidare mot häsängen.
In mot en massa villaområden
som saelvägen o selkroksvägen..
Sen mot vetevägen o sen
raka vägen /backen nerför
till groddvägen där strå började.
O förbi halmvägen där jag är uppväxt.
Förbi stråningstorpsskolan
o gamla ica axet som mamma o peråke
hade ica butik förut i tiden..
Så för mig är det mycket minnen som dyker
upp när man cyklar omkring där.
Sen upp mot stråhallen o sen mot
förbi min pappa o sen hemåt:-)
Det var en skön cykeltur.
Glömde atts tälla in iphonen
så man kunde se vilken sträcka det blev.
O hur långt vi cyklade.
Men vi var väl borta i en timme nästan.
Så det blev en skön kväll.
Barna nattades o sen satt jag ensam
i den ena soffan o kollade på
Livet på BB som jag alltid
kollar på onsdagar.
ja just det.
Vi var ju på team sportia
o provade ut vanessas träningskläder
så nu ska de beställas.
Så hon får sitt set med rävåsens ik kläder
och med sina initialer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!