första skoldagen

Igår var det äntligen dags för
Vanessa att börja 1:an
och återvända till sina kompisar.

Vi cyklade till skolan
hon o jag o hon var så fin i håret
o klädvalet var perfekt:-)



Hon visste vart vi skulle gå
vilken tur för jag vart lite förvirrad
när det stod 1A för mig helt fel skolhus.
Jag trodde att 1:orna skulle vara  i det andra huset.
Men sen kom vi till 1b och slutligen till 1c.
Fröken Ewa kände igen Vanessa på engång..
Så det var ingen fråga om man hade kommit rätt .

Vanessa hängde upp sin väska o pratade
lite med fröken och gick sen in o satte
sig vid sin bänk.
Hon fick platsen vid fönsret bredvid 2 killar:-)
Det var 3 bänkar på rad.
Med en tjej o 2killar och i någon blev
det 2 tjejer o en  kille:-)
Bra så det blir lite blandat..

Vi föräldrar fick hjälpa barna med att sätta i bänkpapper
och hörde lite av vad som skulle hända under dagen osv.
Sen vart vi "utslängda" O jag cyklade hemåt.


Tog hand om pojkarna och fixade lunch till resten av familjen .
O plockade undan osv o sen gick jag o pojkarna o hämtade Vanessa
i skolan.Danne o vanessa cyklade hem o jag o johan promenerade..
Sen berättade vanessa lite om skolan för oss
och sen gosade gon med lilla Fudge.
O sen kom mamma på besök och hade tårta med
sig från gårdagens kalas.
Som vi åt upp på engång.
O sen  var det nästan dags för fotbollsträning
för Vanessa men hon valde bort träningen.
Okej för denna gång,får bli en sak i taget lite..
Är ju stort bara o börja skolan igen efter en hel
sommar ledig med bara mys,lek,bad osv.
O det enda som hon har behövt passa tider till
är ju fotbollstärningen.
O nu blir det allt på engång,
så det får bli träning på torsdag istället.
Så har hon fått börja i lagom takt.

Jag o vanessa cyklade sen till Ica Maxi.
Hon behövde gymnastikskor till
morgondagens gympa.(idag)
O lite annat behövdes här hemma.
Lite nya hårspännen o duschcreme
slank ner också till henne:-)

Sen var det dags för henne o gå o sova.
O vi andra satte oss för att kolla på fångarna på fortet.


VI ÄLSKAR DIG VÅRAN STORA TJEJ!!



Kommentarer
Postat av: N

Det går sjukt fort när dom börjar skolan...men det är en mysig period oxå=)

2010-08-24 @ 09:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!