ensam med en 3åring

Att ta hand om 3åringar
har jag gjort förut(är 3barnsmor)
o dessutom har jag jobabt som barnskötare.
Men iallafall min 3åring,
ja han har inte fyllt än men gör det om
några veckor (då blir det kalas)
och räknas som 3åring nu hos oss.

Iallafall våran 3åring
är så van vid att hela tiden
ha hela familjen hemma hos sig.
Få full uppmärksamhet hela tiden.
Alltid har det varit 2 syskon som gärna leker med honom
och dom där syskonen har ofta en komis hos sig
och då får han också vara med o leka.
Så sysselsatt har han alltid varit.
Nu ska han sysselsätta sig själv,
det går bra men man får hela tiden
kolla vad han gör.
Som nu håller han på med en datamus
som ligger bredvid våran dator..
Och helst ska han sitta så nära mig som möjligt.
Och det är jättemysigt.
Hans mamma är rätt stor så det blir trångt på stolen.

Men vi ska snart ta o läsa en bok
o ta fram lite målarböcker
och ha det lite mysigt bara han o jag..
För det är inte ofta som vi är helt själva.
Idag är det ju lite speciellt eftersom
danne inte heller är hemma.
Han är hos sin mormor o myser..
Och storasyster är i skolan till kl 13.00..

Johan är så glad
o kollar på mig
o säger "hejhej"
o så gör han något annat..
Klättrar bakom mig här på stolen..

Sen när man är själv hemma med 3åringen
så får man mysa väldigt mycket.
Sitta i soffan bredvid honom
o så.Han vill vara nära mig..

Och sen så säger han så gulligt"jag behöver kissa"
o då går vi till toaletten.
O sen kanske jag gör något annat o då
kommer han o säger"jag behöver bajsa"
så det blir inte så mycket färdiggjort här hemma.
Så jag tar inte o börjar plocka undan eller städa eller så.
Det får jag vänta med tills john kommer hem
så kan han roa johan så länge.haha.

Vanessa som är första barnet
hon är så van vid att roa sig själv.
Sitta i sitt rum själv
o leka ,samma med danne.
Men johan har blivit van vid att
någon alltid leker med honom.
Så ja 3:e barnet blir bortskämd.



Älskar dig min blivande 3åring!!


foton:foton på johan taget i somras.
o i lekparken är det johan o storebror..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!