en effektiv dag

Idag har hela dagen istort sett
gått i full fart här hemma.
O då menar jag inte att barna har röjt omkring,
nä de har hållt sig sysselsatta själva.
Utan jag har haft jättebra energi
och jag har haft motivationen till att göra
en massa här hemma.
Grejen är bara att det är så mycket att göra här hemma.
Så man vet liksom inte vart man ska börja,
o vad som är viktigast.
Men jag anser som så att huvudsaken är att
jag håller på o inte sitter still alltför länge med iphonen.
Allt som görs här hemma är liksom bra..haha
Låter lite illa som att det vore en svinstia här hemma.
Men ja jag skulle nog kunna tänka mig att
någon skulle tycka det.hahaha., skämtar bara,tror jag;-)
Jag har i allafall blandannat gjort rent i sovrummet.
O plockat upp alla kläder o sånt
som har legat på nedervåningen..
O bärt ner flera korgar med smutssvätt.
I omgångar.kört flera maskiner med tvätt.
O hängt upp  allt förutom från den sista som håller på nu.
O gått uppför med flera korgar i omgångar
med en massa kläder i allas garderober o byråer o sånt..
För att gå till vanessas rum från tvättstugan
så är det ju 2 trappor att gå uppför..(vi bor i villa)
Jag tycker faktiskt att det är rätt avkopplande
o tvätta o hålla på i tvättstugan..
Sen är det ovanligt att jag hinner med så många maskiner
som jag har hunnit med idag..
Kan säga som så att vi har en hel del kvar att tvätta:-)
Vi skulle behöva 2 tvättmaskiner:-)
Vi har en kombinerad tvättmaskin/torktumlare nu..
Jag körde även igång en maskin
med vanessas fuktiga fotbollskläder
o fotbollsstrumpor.
Hon spelade nämligen fotboll i ösregnet i går
på fotbollsträningen..Bra gjort tycker jag:-)
Så hon var väldans dygnsur när hon gick in till omklädningsrummet.
Så det har jag även hunnit  tvätta upp.
Bra så hon har det rent o torrt till torsdag
då hon har nästa fotbollsträning..
Iallafall så när jag började känna mig helt orkeslös
så tog jag en liten paus med familjen
på altanen med en kopp kaffe o en ballerina kladdkaka..
O sen kom energin tillbaka o jag o vanessa
tog cyklarna o drog iväg på cykeltur.
Vi cyklade förbi hennes skola o bakom en massa villaområden,
cyklade omkring vid malmhagsvägen/malmhagsparken..
O cyklade vidare till löten
där vi cyklade omkring.
O jag passade på att ta lite kort
medans vanessa provade lekparken:-)
O  sen cyklade vi vidare runt en massa villaområden..
Kom hem o såg att vi hade varit ute o cyklat
konstant i en timme.bra gjort av oss:-)
Nu har vi tagit in kaninerna o barna har lekt ute ihop.
O nu ska de fixas inför natten.
Vanessa spelar lite musik i sitt rum o sjunger med:
tror det är"det ska vara fest hos mig ,å å å å ..
En sommarlåt:-)
Sen ska jag b ara slappa framför tv:n.
Det är jag verkligen värd efter en sån här skön dag.
O så hoppas  jag att jag vaknar med sån här energi o motivation
imorgon också så det görs mer här hemma..
hoppas kan man ju alltid. hoppet är det sista man har:-)
Men imorgon är det dags för daniels fotbollsträning också
efter sommaruppehållet,det längtar han till:-)
Hejsvejs..

Kommentarer
Postat av: slingersnoken

Skönt när man får den där extra energin i bland.

Jag skulle behöva den energin just nu, men samtidigt så har jag för ont för att göra något, så jag vill inte ha energin just nu.,, men när jag mår bättre :P

Ha det så bra.

Kram M

2010-08-12 @ 15:41:39
URL: http://slingersnoken.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!