vigselring

Som alla vet eller borde veta
så i juni har john o jag varit gifta i 5år.
O självklart är vi lyckliga ihop.
Men det som är det knepiga är
att jag har inte kunnat ha min vigselring ,
någon av ringarna på flera månader.
Kan det ha varit ett halvår.
Nja kanske inte så länge,hoppas jag.
Jag har gärna den på mig,o ska ha den på mig
men jag kan inte ha den på mig.
Varför? känner hon inte likadant för john längre?
Självklart knäppskallar,såklart jag gör.
Grejen är att om jag nu äns får på mig den
så svider det o det kliar..
De är helt enkelt för små för mina numera svullna fingrar.
Eller svullna o svullna,de är större...fingrarna..

Det är skitjobbigt,om jag gör de en storlek
eller en halv storlek större
undrar hur de kommer att se ut då.
Jag har snart inget val än att gå o kolla
på någon smyckesbutik för jag ska ha dem på mig igen.
Jag vill inte se halv ut..
O halv är jag utan honom o mina barn.
O vigselringar ska man ha på sig.
Det är en Symbol för äktenskapet

o det eviga livet tillsammans..
Vill inte att folk börjar prata,
varför har hon ingen ring på sig?
Är inte hon gift..
Jag har provat o ha dem på mig
men jag vaknar då på natten
att jag försöker slita av mig dem.
För att det svider så..
Vilka problem man har,
är de inte större än så här.
Så har man tur,men stora för mig..
Så är det med det..

Kommentarer
Postat av: farmor

Hej Petra det syns inte på ringarna att man slagit ut dom jag har gjort det två gånger haft mina ringar i 47 år dom är lika vackra nu som då Kram Bibbie

2010-04-29 @ 06:33:48
Postat av: Linda

Är du säker på att det bara är av just den anledningen? Det kan ju faktiskt vara så att du är allergisk också... Jag har en guldring här hemma, som visserligen inte är en vigselring, men den kan jag inte ha på mig, för det börjar klia som bara den. Men jag hoppas att du inte är allergisk, utan att det bara är så att ringarna är för små, borde inte märkas allt för mycket att göra dem lite större :).

2010-04-29 @ 06:44:10
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du ska absolut lämna in dom endera kan dom slå ut dom, det beror på hur mycket större dom ska va, eller så kan dom lägga in en liten guldbit och göra dom större på det sättet. Det synns inte efteråt.

2010-04-29 @ 12:07:14
Postat av: Syster Linda

Och så säger Danne att det är mammi vecka å pappi vecka... Kanske bäst fixar ringen snart..haha

2010-04-29 @ 19:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!