Tivoli

Under helgen som var så var det Tivoli i stan(nobel)
O på lördagen åkte jag o alla 3 barnen dit..
Eftersom jag var själv med barna så kunde jag inte åka
något med dem men de roade sig så bra själva,
vanessa hittade som vanligt en massa kompisar där.
Så hon o hennes kompis Alva åkte Larven ihop.
Sen ville danne åka en karusell som heter joyride
som snurrar jättefort o den vågade inte vanessa åka
så det blev Alva o danne som åkte den .
Det gick bra o åka den själv med nessas kompis,
han älskar ju sånna karuseller o är lite tuffare än vanessa.
Det lös i ögonen på honom när han såg karusellen.
Jag hade gärna åkt med honom.Men det får bli en annangång..
Sen så åkte de en massa annat skoj ,
o även johan var med o åkte en karusell
med bilar där trion kunde åka ihop.
Men visst kostar det o vara på tivoli.
En remsa med 10 karuseller kostade 200kr.
O sen är det ju sockervadd,popcorn,korv med bröd,lotter
o sånt som lockar.Nu är inte mina barn några som tjatar om saker.
De vet att de får kul o att desto mindre tjat desto roligare  har vi..
Så de gick mest förbi alla lotter o sånt men när vi kom till
en sån där man skulle slå ihop en massa poäng
från lotterna  o sen välja något från den summan som det blev
så frågade jag om de ville ha  en varsin sån,
o det tackar de ju inte nej till.
Så de fick en varsin tiger mjukisdjur..:-)
Så skönt o gå med 3 barn på ett tivoli
o ingen tjatar  om något.Så underbart.
O jag njuter av varenda sekund jag är med dem
på sånna här saker..
Sen åkte vi o hämtade john så danne slapp följa med in
när vi skulle handla ,han såg så trött ut..
Johan han slumrade till en stund när vi var på tivolit
med sockervadd i  händerna ..
Det var lite svårt o ta kort mitt i farten
när de åkte karuseller
o det var stängsel runt om o så.
Men lite fina kort fick jag..

Kommentarer
Postat av: nettan

mysigt med tivoli=)

2010-04-20 @ 15:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!